Saku Õlletehase juht Margus Kastein ütles kaubandus.ee lugejatele antud intervjuus, et üha enam on hakanud kaupmehed ja tootjad rääkima ühisest äriplaanist.
Lugeja küsis: Millised on teie 3 konkreetset soovitust, kuidas saaks tööstusettevõtte ja kaubandusettevõtte ladusalt koostööle panna?
Kastein vastas: Üha enam on hakanud kaupmehed ja tootjad rääkima ÜHISEST äriplaanist. Hoolimata küllalt vastuolulistest eesmärkidest on mõlemil terve hulk ühiseid huvisid. Kui need kaardistada, eesmärgistada ja mõõta on tulemuseks ühine äriplaan. Oluline on märkida, et koostöö eesmärk ei ole tingimata mingi konkreetse kauba või toote müügi kasvatamine, vaid kogu tootekategooria kasv. Nii sünnib kasu mõlemile. Moodsad Lääne-Euroopa jaekaubandusketid teevad väga tihedat koostööd strateegiliste tarnijatega - uute toodete, innovatsioonide arendamine, nende turundamine on ühtviisi suure mõjuga ni kaupmeestele kui tootjatele.
Lisaks ühisele äriplaanile tooksin esile ka äriprotsesside (logistika, IT, mahtude planeerimine) ühise arendamise, selle arvelt tõuseb eelkõige teenuste kvaliteet ja efektiivsus.
Lisaks tuleks üksteist rohkem kuulata oma strateegia väljatöötamisel. Vastastikustel kaasamisel aitab see paremini mõista arenguid nii kaubanduses kui tootearenduses.
Kasteina täispikka online-intervjuud saab lugeda
SIINSeotud lood
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.