Tallinna Kaubamaja AS kaubamajade direktor Erkki Laugus rääkis kaubandus.ee portaalile, kui oluline on pakkuda klientidele lisaväärtust, sest isiklik suhe paneb kliendi kaupmehe juurde tagasi tulema.
Järgneb intervjuu Laugusega.
Millised on tänasel päeval Kaubamaja pakutavad lisaväärtused?
Meil on lisaväärtuste osakaal hästi kõrge. Näiteks nii naiste- kui ka meestemaailmas on moenõustamine ja rätsepateenused kohapeal. Lastemaailmas on lastejuuksur ja lastehoid. Muide, meil on ainsana Balti riikides lastejuuksur. Kaubamajas on igas osakonnas oma lisateenustepakett, mis lisaks kaubandusele on meie lahutamatu osa. Ilumaailm on kindlasti kõige kaugemale arenenud, kus on oma kosmeetika ja juuksuri salongid. Teenuste osakaal on juba küllalt kõrge meie kaubanduspinnast.
Kuidas ostjad on uued teenused vastu võtnud, millised neist on populaarsemad?
Kui uutest teenustest kindlasti lastehoid ja lastejuuksur. Samas moemaailmadest rääkides on kindlasti naiste- ja meeste maailmas pakutav moenõustamine. See viimane on juba paar aastat kõrgelt hinnatud ja aktiivselt kasutatud. Need inimesed, kes on teenust kasutanud, pöörduvad ikka ja jälle tagasi. Võib öelda, et praktiliselt iga hooaeg tulevad nad moenõustamisele. Selle teenuse juures on populaarne internetis nõustaja juurde aja broneerimine, loomulikult saab aegu broneerida ka müügisaalis.
Kuidas kommenteerite selles valguses väidet, et eestlane on kinnine ja konservatiivne, ei taha tundmatu inimese moesoovitusi kuulda?
Selle teenuse üks mõte ongi selles, et tulles moenõustamisele saab iga klient endale personaalse nõustaja, kes jääb tema konsultandiks. Inimesel tekkib seeläbi personaalne suhe, mis soosib olukorda, et inimene, kes korra kasutab moenõustamise teenust, jääbki seda kasutama. Tekibki otsene, isiklik suhe – sellest ka nimetus - personaalne nõustamine.
Kuidas suudavad need nõustajad meeles pidada sellist hulka inimesi ja mäletada mida on soovitatud? Meie moenõustajad ongi sellele teenusele keskendunud, nii on neil igal ühel oma väljakujunenud klientuur, kellega tegeletakse.
Erkki Laugus räägib kaubandus.ee esimesel seminaril pikemalt, millised on Tallinna Kaubamaja kogemused klientidele lisaväärtuse pakkumisega.
Seminar pealkirjaga "
Seminar: Kuidas pälvida klientide armastust?" toimub 30. mail hotellis Olümpia. Seminari hind on 199 eurot + km. Veebivormil saab registreeruda
SIIN
Seminari päevakava
9.30 – 9.50 Registreerimine ja hommikukohv
9.50 – 10.00 Avasõnad. Moderaator kaubandus.ee seminari korraldaja Juuli Laanemets
10.00 – 10.45 Millised on Eesti tarbija ootused ja eelistused kaubanduskeskustele? TNS Emor ärisuuna juht Aivar Voog
10.45 – 11.20 Millist lisaväärtust saab pakkuda kaubandus? Tallinna Kaubamaja AS kaubamajade direktor Erkki Laugus - Milline on kaubamaja lisaväärtuse kontseptsioon?
- Mis on lisaväärtuse planeeritav eluiga ja tasuvusaeg?- Lisaväärtus(t)e areng läbi aja, toote enda ja pakutavate teenuste muutumine
11.20 – 12.00 Kuidas muutub kaubandusketi areng koos lisaväärtuse turuletoomisega? K-Rauta kaubandusdirektor Toomas Tauk- Kui pikk oli eelnev ettevalmistusperiood?
- Pakutav lisaväärtus K-Rauta moodi.- Koostööpartnerite võrgustiku loomine- Kuidas tagada ühtne lõpptulemuse kvaliteet, olenemata teenusest?
12.00 – 13.00 Lõuna restoranis Senso
13.00 – 14.00 Millised väärtused määravad meie tarbijakäitumise? EBS õppejõud ja psühholoog Anu Virovere
14.00 – 14.30 Millist lisaväärtust pakub Private Label kliendile? Rimi Eesti Food ostudirektor Vaido Padumäe
14.30 – 15.00 Arutlusring: Kas kliendile pakutav lisaväärtus on tegelikult lisamüük?; Rimi Eesti Food turundus- ja kommunikatsioonijuht Andrija Lilleoja; K-Rauta kaubandusdirektor Toomas Tauk; Psühholoog ja koolitaja Anu Virovere. Arutlusringi juhib Äripäeva teemaveebide arendusjuht Annika Matson
TNS Emor ärisuuna juht Aivar Voog
15.00 – 15.10 Tagasiside, seminari lõpetamine
Lisainfo ja registreerimine korraldajalt Juuli Laanemets, telefon 50 832 85 või
[email protected] Veebivormil saab registreeruda
SIIN