Eesti suurima autode jaemüüja Amservi tegevdirektori Mart Mägi sõnul on kolmandas kvartalis automüügi kasv natuke aeglustunud, kuid ootus paranemisele on tänu kasvavale eraisikute huvi tõusule olemas.
"Esimesel poolaastal kasvas Eestis uute sõiduautode müük väga kiiresti, tervelt 19%. Kolmandas kvartalis on kasv mõnevõrra küll aeglustunud, kuid siiski müüdi Eestis kvartaliga 4391 uut sõiduautot, mis on 12,5% rohkem kui aasta tagasi samal ajal," selgitas ta.
Mägi kinnitusel võib praeguseid trende vaadates öelda, et viimases kvartalis jätkub ligi 10%ne sõiduautode müügi kasvutempo. "2012. aastal müüakse Eestis kokku ca 17 000–17 500 sõiduautot. Meenutuseks – 2011. aastal müüdi AMTELi andmetel Eestis 15 350 autot," märkis ta.
Amservi juhi ütlusel olid esimese poolaasta ja ka kolmanda kvartali mootoriks nii suured riigihanked (nt elektriautode tarne) kui suureettevõtete autoparkide vahetus. Tänavuse aasta kui terviku tugevat müüki toetab aga finantseerimisvõimaluste paranemine. Samuti toetab müüki Eesti leibkondade ja ettevõtete mõnevõrra kasvanud julgus investeeringute tegemisel.
Kõige populaarsemaks osutusid Eesti elanike hulgas ühekse kuuga väikesed keskklassi autod – nende osakaal autode kogumüügist moodustas ligi kolmandiku. Jätkuvalt ostetakse Eestis palju ka keskklassi autosid ja maastureid – nende osakaal on ligi viiendik, mille osas usub Amserv kasvu jätku aasta lõpuni.
Automarkidest oli AMTELi andmeil ühekse kuuga eelistatuim Toyota ligi 15%se turuosaga. "Viimaste nädalate valguses on näha eraisikute suuremat huvi uute autode ja tehnoloogiate osas, kuid kardetavalt lükatakse lõplikud ostuotsused järgmise aasta algusesse," lisas Mägi.
Amserv on suurim autode jaemüügi ning teenindusega tegelev kontsern Eestis ja Lätis. Ettevõtte turuosa Eestis on tänavu üheksa kuuga sõiduautode jaeturul üle 16% ning tarbesõidukite turul üle 20%. Ettevõttel on kokku 14 esindust Tallinnas, Pärnus, Tartus, Paides, Viljandis, Riias, Ventspilsis ja Liepajas.
Kontsern esindab Eestis ja Lätis Toyota, Opeli, Chevrolet', Hyundai, Peugeot', Lexuse ja Saabi kaubamärke. Amserv müüs mullu 4364 uut ja kasutatud autot, järelteeninduse külastuste arv ulatus üle 120 000. Amservis töötab 480 inimest.
Autor: Inderk Kald
Seotud lood
Möödunud aastal kasvas Eestis uute autode müük 12,5% võrra, ulatudes 17 267 autoni. Auto Müügi- ja Teenindusettevõtete Liidu juhi Arno Sillati hinnangul on veel kasvuruumi.
Peugeot´ esindus Auto Forte plaanib alanud aastal turust kiiremini kasvada ning müüa mullusest neljandiku võrra enam autosid.
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.