Apranga Grupi juhatuse liige ja finantsdirektor Saulius Bacauskas tõi välja Eesti, Läti ja Leedu turgude sarnasused ja erinevused.
Sarnasused Eesti, Läti ja Leedu turgudel
* Enamik rahvusvahelisi tegijaid kohtleb Balti riike kui üht turgu, tavaliselt valivad nad ühe jaekaubanduspartneri kolme turu jaoks;
* Balti riikide turge iseloomustab välja arenenud turg ja küpsete kaubanduskeskuste tase;
* Madal käive per capita rõivakaubanduse sektoris, sama iseloomustab ka teisi sektoreid;
* Majanduslanguse aasta 2009 näitas dramaatilist tagasiminekut rõivakaubanduse sektoris, aastal 2012 võib juba rääkida tugevast taastumisest.
Erinevused Eesti, Läti ja Leedu turgudel
* Eestis mängib suurimat rolli Tallinna kesklinn (Viru, Tallinna Kaubamaja, Stockmanni ja Rotermanni kvartali piirkond);
* turistide liikumine;
* väga moeteadlikud tarbijad;
* keskendumine noortele inimestele.
Kaubanduskeskused:
* domineerib tüüpiline kaubanduskeskuse kontseptsioon;
* karm konkurents kaubanduskeskuste vahel, aga selget liidrit pole tekkinud;
* madal külastatavus ja äärelinnakeskustes on erinev külastaja profiil kui kesklinnas;
Luksuskaubandus:
* pole kindlat piirkonda;
* valik;
* madalad standardid olemasolevatele poodidele
* Potentsiaal on ainult Tallinna kesklinnas;
* Turismi mõju: käibed erinevad kuuti väga;
* Turul on nii kohalikud kui ka rahvusvahelised tegijad.
Apranga Group ootab 2012. aastaks oma ettevõttele käibe kasvu 21 protsendi võrra 151 miljoni euroni, mis oleks ettevõtte kõigi aegade suurem käibenumber. Buumi ajal 2008. aastal oli ettevõtte käive 147 miljonit eurot.
Apranga Group esindab Eestis selliseid tuntud kaubamärke nagu: Emporio Armani, Hugo Boss, Burberry, Zara, Mango, MaxMara, Promod, Mexx, La Perla jpt
Seotud lood
Ärijuhtimissüsteemid (ERP, ettevõtte ressursside planeerimine) on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Muutuste peamine suund on see, et ettevõtete individuaalselt kohandatud süsteemid asendatakse üha enam pilvepõhiste ERP-lahendustega.