Ühendriikide jaekaubandus tegi viimase nelja kuu jooksul esimest korda vähikäiku, mille peamiseks teguriks loetakse orkaan Sandyt, vahendas finantsuudisteagentuur Bloomberg.
USA kaubandusministeeriumi teatel järgnes septembris näidatud 1,3%-lisele kasvule oktoobris 0,3%-line langus. Ministeeriumi sõnul suudeti informatsiooni hankida tormi mõjusfääris olnud alalt, kuid määramata jäi mõju suurus.
Eelmisel kuul näitasid 13-st peamisest kategooriast langust kaheksa, mida vedasid automüüjad ja ehitusmaterjalide poed. Oktoobris vähenes müük automüügiesindustes 1,5%, kuigi septembris oli see tõusnud 1,7%. Autotootjate sõnul peaks Sandy põhjustatud kahjud olema aasta lõpuks tagasi teenitud.
Mitmed jaemüüjad teatasid eelmisel kuul kasvust, hoolimata äärmuslikest ilmastikuoludest. Kaubamajaketi Macy's müük tõusis 4,1%, mis ületas 4%-list analüütikute prognoosi. Konkurendi Kohl's müük kasvas 3,3%, olles ootustest 0,8% suurem.
USA tööministeeriumi aruande põhjal langesid oktoobris ootamatult ka hulgimüügi hinnad, mida vedasid odavnenud kütus ja sõidukite maksumus. Hulgihinnaindeks kukkus eelmisel kuul 0,2%, septembris oli see tõusnud 1,1%.
Seotud lood
Megaorkaan Sandy saabumine just nüüd on halb lähenevatele presidendivalimistele ja automüügile, kuid hea jaekaubandusele, kirjutab Forbes.
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.