• 03.01.13, 13:48
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Turu elavnemine aitab ehitajatel kahjumeid vähendada

Elavnemine ehitusturul on turgutanud kõikide suuremate ehitusmaterjalide müüjate müügitulu ja annab neile lootust, et tänavu õnnestub eelmiste aastate kahjumt vähendada.
Ehituse ABC kaubamärgi all opereeriva ASi Optimera Estonia müügidirektori Sven Vesiku kinnitusel on käive ja kasum võrreldes eelmise aastaga kasvanud nii äri- kui ka jaeklientide puhul. "Ärikliente iseloomustab riiklike tellimuste väga suur osakaal. Sellest tulenevalt küsivad ehitajad ehitusmaterjalide ostmisel pikemaid maksetähtaegu, samas maksekäitumine ei ole halvenenud," ütles Vesik. "Jaeklienti iseloomustab orienteeritus renoveerimisele ja energiasäästule," lisas ta.
Tartus registreeritud ASi Decora juhataja Eike Tubli-Müüri andmeil on neil käive tänavu kasvanud umbes viiendiku võrra. "Eelmise aastaga võrreldes on olukord meie jaoks muutunud natuke stabiilsemaks," lausus ta. "Oleme turuosa kasvatanud eelkõige tänu sellele, et avasime eelmisel aastal uued kauplused Põltsamaal ja Jõgeval," märkis ta.
Samas leidis Tubli-Müür, et ehitusturg Eestis on jätkuvalt ebastabiilne ja seetõttu on ehitusmaterjalide müüjate seas tunda kerget rapsimist võitluses turuosa pärast. "Kui keegi konkurentidest väidab, et on hetkel olukorraga rahul ja et neil läheb väga hästi, siis pigem on tegemist väikese liialdusega," lisas ta.
Bauhof puges eramajaomanike ning suvitajate külje alla. Kaupluste arvu ja käibe poolest Eesti suurima ehitusmaterjalide müüja ASi Bauhof Group turundusdirektor Britte Maidra peab tänavust aastat siiski väga heaks.
“Juba seetõttu, et avasime sellel aastal kaks uut ja laiendatud kaubavalikuga Bauhofi kauplust – märtsis Laagris ja novembris Keilas,” märkis ta. “Mõlemad kauplused on meie jaoks väga olulistes piirkondades, kuna Bauhofi Aiaparadiis pakub aiahooajal laia valikut just eramajade ja suvekodude omanikele. Ehkki inimesed oma tarbimisharjumustes on võrreldes buumiajaga tagasihoidlikumad, on kodu ja selle heakord neile siiski oluline ja taas ollakse valmis sellesse investeerima. Tõsi, tarbijad on muutunud teadlikumaks ning kvaliteet on neile sageli olulisem kui väga madal hind.”
Maidra hinnangul on konkurents ehitusmaterjalide müüjate vahel jätkuvalt tihe. “Turg on piiratud ja väike ning selle kinnituseks on värske uudis, et Rautakesko sulges oma kaupluse Tallinnas Lasnamäel,” lisas ta.
Väiksemad kauplused on oma aja ära elanud ja suletakse. K-Rauta kaubamärgi all tegutsev AS Rautakesko sulges selle nädala esmaspäeval oma vanima ja pinnalt väikseima kaupluse Lasnamäel. “Tegime seda selleks, et olla efektiivsemad,” põhjendas Rautakesko tegevjuht Alo Ivask. “Kaubandusketi loogika on ikka selles, et tõhus on juhtida kauplusi, mis on suuruselt ja sortimendilt sarnased – nii nagu meil Tallinnas on kauplused Tondil ja Haaberstis. Lasnamäe kauplus oli auga oma aja lihtsalt ära elanud,” selgitas ta.
Ivaski hinnangul on see aasta olnud neile parem kui eelmine ning firma on suutnud kasvatada käivet ja vähendada kahjumit. “Praegu kasutada olevate andmete põhjal võib ka öelda, et oleme suutnud sellel aastal oma turuosa kasvatada,” rääkis ta. “Aga eks positsioone püüavad kõik parandada – vaadake kas või seda, kui palju tehakse sel aastal meie sektoris reklaami,” lisas Ivask.
Ehitusmaterjalide müügiketid ei kavatse eeloleval aastal laieneda, kuid mitu neist ei välista seda võib-olla kaugemas tulevikus. “Täpsemaid plaane tulevaste kauplustega seoses praegu veel ei avalikusta, kuid lähema kolme aasta investeeringute maht Eestis on ligi seitse miljonit eurot,” rääkis Maidra Bauhofi tulevikuplaanidest.
 
Autor: Kristi Malmberg, Väinu Rozental

Seotud lood

Uudised
  • 28.11.12, 11:38
Rautakesko sulgeb Lasnamäe kaupluse
 Alates 3. detsembris 2012 sulgeb regulaarseks külastamiseks uksed K-rauta Lasnamäe kauplus.
Uudised
  • 30.11.12, 16:02
Bauhof investeerib 7 miljonit eurot
Bauhof plaanib investeerida kolme aasta jooksul Eesti turule 7 miljonit eurot.
  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.24, 19:21
Kasutamata võimalus: kuidas muuta digiekraanide kulu tuluks?
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele