Tallinna Kaubamaja kontserni konsolideeritud auditeerimata 2012. aasta puhaskasum oli 20,9 miljonit eurot. Kontserni mullune müügitulu suurenes 467,8 miljoni euroni.
„Tallinna Kaubamaja kontserni tegevuse 2012. aasta märksõnaks oli ulatuslik uute kontseptsioonide turuletoomine ning müügikeskkondade renoveerimine – see oli kontserni kasumlikkuse kõige suuremaks mõjutajaks. Sellest hoolimata õnnestus ka üha kasvava konkurentsi tingimustes teenida kasumit pea sama palju, kui aasta varasemalt. Samuti on Tallinna Kaubamaja end selgemalt ja tugevamalt positsioneerinud kaubavaldkondades, kus oleme tugevad või lausa turuliidrid,“ ütles Tallinna Kaubamaja ASi juhatuse esimees Raul Puusepp. „See lubab kindla tundega vastu liikuda selle aasta väljakutsetele.“
Raul Puusepa sõnul avas kontsern eelmise aasta neljandas kvartalis kokku kuus uut kauplust, mis Eesti konteksti arvestades on märkimisväärne tulemus: „Liiatigi on arvestatava kasumi teenimine Eesti jaekaubanduses praegu üldse pigem erakordne nähtus.“ Lisaks uute kaubanduspindade rajamisega kaasnevate kuludega tuli kaupmeestel mullu rinda pista ka kõrgenenud energiakuludega ning laienemisega käib paratamatult kaasas ka tööjõukulude kasv.
„Kui eraldi valdkondadest rääkida, siis hindame väga positiivseks eelmisel aastal toimunud arenguid kontserni jalatsikauplustes ning samuti läks edukalt automüük,“ tõdes Raul Puusepp. „Oleme muuhulgas ka kontserni turvaettevõtte tegevust laiendanud üha uutesse Selveritesse, mille kiiduväärt tulemuseks on kaupluste puudjääkide vähenemine.“
Raul Puusepp märkis, et sel aastal keskendub Tallinna Kaubamaja kontsern jätkuvalt kasumlikkuse parandamisele eri tegevusvaldkondades ning edasisele laienemisele – juba on sõlmitud näiteks nelja uue Selveri üürilepingud ning sügiseks renoveeritakse Kaubamaja Kodu- ja Lastemaailm Tartus, uuendusi on tulemas kaubandussüsteemides ning veelgi paremaks on võimalik muuta sisemist töökorraldust. „Neid kõiki samme tehes ja uusi võimalusi otsides lähtume loomulikult eelkõige tarbija ootustest. Eelmiseks aastavahetuseks oli meie püsiklientide arv kasvanud ligi 555 000 inimeseni, suurenedes aastaga 13,8% võrra.“
Selver
Selveri supermarketite 2012. aasta konsolideeritud müügitulu oli 330 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga 3,8%. Selverite puhaskasum oli kokku 9 miljonit eurot, kahanedes aastaga 18% võrra. Selveri kaupluseketti kuulub 2012. aasta lõpu seisuga 38 Selverit ja 2 gurmeekauplust, mille müügipind on kokku 73,1 tuhat m².
Eelmisel aastal avas Selver kolm uut kauplust, ühe Koduselveri, kaks Gurmeekauplust. Kolme uue kaupluse avamine IV kvartali lõpus ei jõudnud kogu Selveri keti müügitulemustele veel olulist mõju avaldada. Suurem kampaaniate osakaal, sh püsikliendile suunatud kampaaniad, on avaldanud positiivset mõju keskmise ostu kasvule. Oma panuse müügimahu kasvule avaldas ka uuenenud lojaalsusprogramm, ning tehtud pingutused teeninduskvaliteedi tõstmisse.
Võrrelduna eelmise aastaga on müügitulu kasvule avaldanud mõju ka jätkuvalt tihenenud konkurents jaekaubandusturul, kus konkurentidel on aastatel 2011 ja 2012 avatud rohkem uusi kauplusi. Uued kauplused toovad endaga paratamatult kaasa klientide ümberjagunemise kaupluste vahel.
Kaubamajad
Kaubamajade ärisegmendi 2012. aasta müügitulu oli 86,3 miljonit eurot, kasvades eelmise aastaga võrreldes 7,1%. Kaubamajade puhaskasum ulatus mullu 3,4 miljoni euroni, kasvades aastaga 24,1% võrra.
Tallinnas renoveeriti Naiste- ja Lastemaailma ning Tartus Naiste-, Ilu- ja Kingamaailma. Ulatuslik müügipindade ümberkorraldamine on aasta kokkuvõttes kasvatanud kaubamajades müügiefektiivsust ja saanud positiivse vastuvõtu klientidelt. Sisekoolitussüsteemi käivitumine ja pidev fookus teeninduskvaliteedi tõstmisele on aasta jooksul kasvatanud keskmist ostusummat 7,1% ning parandanud teenindusnäitajaid.
I.L.U kosmeetikakauplus
I.L.U. kosmeetikakauplusi opereeriva OÜ TKM Beauty Eesti 2012. aasta müügitulu oli 4,1 miljonit eurot, kasvades 2011. aastaga võrreldes 28,3%. I.L.U. keti puhaskahjum oli mullu 0,4 miljonit eurot, kahanedes aastaga 0,1 miljoni euro võrra.
Autokaubandus
Kaubamaja kontserni autokaubanduse mullune müügitulu oli 34,2 miljonit eurot, ületades 64,8% eelmise aasta sama perioodi tulusid. Autokaubanduse kasum oli mullu 1,3 miljonit eurot. KIA müügikasv Baltikumis oli 2012. aastal märkimisväärne, kujunedes riigiti vastavalt Eestis 102%, Lätis 66% ja Leedus 38%, mis annab keskmiseks müügikasvuks 69%. Kokku müüdi kontserni autosegmendis 1898 sõidukit ehk 770 autot rohkem, kui aasta varasemal perioodil. Alates 2012. aasta juulist autosegmenti lisandunud Viking Motors AS-i poolt müüdavate Opel ja Cadillac mudelite müük ulatus IV kvartalis 32ni. Autokaubanduse kasum oli mullu 1,3 miljonit eurot.
Jalatsikaubandus
Kontserni kuuluvate jalatsikaupluste 2012. aasta käive oli 14,4 miljonit eurot, kasvades aastaga 3,1%. Jalatsikaupluste mulluseks kahjumiks kujunes 0,1 miljonit eurot, mis on 0,1 miljoni euro võrra vähem kui 2011. aastal. Detsembri lõpu seisuga omab Suurtüki NK OÜ 16 kauplust ning ABC King AS 10 kauplust. 2013. aasta veebruaris on plaanis avada Shu kauplus Jõhvis kaubanduskeskuses Tsentraal.
Kinnisvara
Kinnisvarade ärisegmendi 2012. aasta kontserniväline müügitulu oli 2,9 miljonit eurot, suurenedes eelmise aastaga võrreldes 2,7%. Segmendi puhaskasumiks kujunes mullu 6,7 miljonit eurot.
Tallinna Kaubamaja kontserni 2012. aasta käive oli 467,8 miljonit eurot.
Ettevõtte aktsiad on alates 1996. aastast noteeritud Tallinna Börsil.
Tallinna Kaubamaja kontserni kuuluvad AS Tartu Kaubamaja, AS Kaubamaja, Selver AS, Selver Latvia SIA, Kulinaaria OÜ, Topsec Turvateenused OÜ, Tallinna Kaubamaja Kinnisvara AS, Tartu Kaubamaja Kinnisvara OÜ, SIA TKM Latvija, KIA Auto AS, OÜ Ülemiste Autokeskus, AS Viking Motors, KIA Auto UAB, KIA Automobiles SIA, TKM Auto OÜ, OÜ TKM Beauty, OÜ TKM Beauty Eesti, OÜ Suurtüki NK, AS ABC King, Suurtuki SIA, ABC King SIA ning Rävala Parkla AS.
Seotud lood
Tallinna Kaubamaja ASi nõukogu kiitis tänasel koosolekul heaks 2012. majandusaasta aruande ning kasumi jaotamise ettepaneku.
Intervjuu Selveri tegevjuhi Andres Heinveriga selgus, Selver on enda strateegias konservatiivsem kui kunagi varem.
Prisma Peremarketi käive oli eelmisel aastal 178 miljonit eurot, kasvades aasta varasemaga võrreldes pea 20% võrra. Tänavu plaanib ettevõte teenida 200 miljonit eurot käivet.
Tallinna Kaubamaja kontsern võttis kasutusele e-tšeki, mis vabastab e-tšeki olemasolu Partnerkaardi kasutajad kaubaga seotud probleemi korral paberkviitungi esitamise kohustusest.
Ärijuhtimissüsteemid (ERP, ettevõtte ressursside planeerimine) on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Muutuste peamine suund on see, et ettevõtete individuaalselt kohandatud süsteemid asendatakse üha enam pilvepõhiste ERP-lahendustega.