Jaemüük kasvas jaanuaris aasta lõpu tempoga ehk püsivhindades 4%, teatab Statistikaamet.
2013. aasta jaanuaris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 337,6 miljonit eurot, seega jäi jaanuaris kauplustesse 262 eurot elaniku kohta.
Jaemüük tööstuskaupade kauplustes suurenes 2012. aasta jaanuariga võrreldes 7%. Müük suurenes enamikul tegevusaladel, vaid muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad) oli jaemüük 4% väiksem kui eelmise aasta jaanuaris ning jaemüük posti või interneti teel (e-kaubandus) jäi eelmise aastaga võrreldes samale tasemele.
Jaanuaris suurenes enim jaemüük kasutatud kaupade kauplustes ning väljaspool kauplusi, kus müük kasvas aastaga üle poole (56%). Selle tegevusala kaupluste müügi kasv kaupade jaemüüki oluliselt ei mõjuta, sest antud tegevusala osatähtsus on väga väike — tänavu jaanuaris oli see 1,7%.
Keskmisest enam suurenes jaanuaris jaemüük apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes (kasv 17%), majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (kasv 9%) ning tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes (kasv 5%).
Jaemüük toidukaupade kauplustes suurenes 2012. aasta jaanuariga võrreldes 1%. Eelnevate kuudega võrreldes jaemüügi kasv veidi aeglustus, peamiselt eelmise aasta jaanuari väga kõrge võrdlusbaasi tõttu.
Võrreldes eelmise kuuga vähenes jaanuaris jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades viiendiku. See on tavapärane langus, mis järgneb detsembris toimunud jõulude ja aastavahetuse suurmüükidele. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal suurenes müük eelmise kuuga võrreldes poole protsendi võrra.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli jaanuaris 405,3 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis 83%. 2012. aasta jaanuariga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 3%, eelmise kuuga võrreldes aga vähenes 19%.
2012. aasta viimasel kolmel kuul suurenes jaemüük võrreldes eelmise aasta sama kuuga stabiilselt 4–5%.
Seotud lood
Jaanuarikuu positiivse poole pealt võib välja tuua mootorikütuse müügi kasvu, mis majandusministeeriumi hinnangul viitab korralikule majandusaktiivsusele.
Ostlemise ja ostukogemuse tulevik pakub palju põnevust, jagab kodumaise tarkvaraarendusettevõtte Datanor tegevjuht Indrek Ott ja kirjeldab, milleks valmis olla.