Euroopa suuruselt teine rõivaste müügikett Hennes & Mauritz AB näitas majandusaasta esimeses kvartalis 2,46 miljardi Rootsi krooni suurust kasumit, mis jäi 10% alla möödunud aasta tulemusele ning mõnevõrra jäi puudu ka analüütikute keskmisest 2,57 miljardi krooni suurusest ootusest, kirjutab uudisteagentuur Bloomberg.
„2013. on väljakutsuv ja huvitav aasta koos jätkuva tugeva laienemisprogrammiga,“ märkis aruandes ettevõtte juht Karl-Johan Persson. „Ettevõte avab eelnevalt väljakäidud 325 poe asemel sel aastal 350 uut poodi ning laieneb järgmisel aastal Austraaliasse,“ lisas Persson.
Sel aastal jõuab H&M esmakordselt lisaks Tšiili, Leedu, Serbia ja Indoneesia turule ka Eestisse, kui sügisel avatakse Tallinnas koguni kolm Stockholmi börsifirma riidepoodi. Enamus uusi poode avatakse aasta jooksul aga siiski USAs ja Hiinas, kuid laienemisruumi näeb firma ka Venemaa, Saksamaa, Suurbritannia, Itaalia, Poola ja Prantsusmaa turul.
Kui kohalikes valuutades kasvas H&Mi käive võrreldes aastatagusega 6%, siis aruandevaluutas 2%, ulatudes viimases kvartalis 32,1 miljardi Rootsi kroonini.
Kiire laienemine ning Rootsi krooni tugevus ongi peamised tegurid, mis ettevõtte sõnul kasumlikkust alandasid.
Börsifirma sõnul on ettevõtte eesmärg aga endised – kasvatada aastas 10-15% poodide arvu ning näidata sealjuures jätkuvalt head kasumlikkust.
H&Mi aktsia on alustanud tänast päeva Stockholmi börsil 229,8 Rootsi kroonil ehk 1,4% plussis.
Seotud lood
Ülemaailmselt tuntud moeettevõte Hennes & Mauritz AB avab kauaoodatud esimese kaupluse Tallinnas, Rocca al Mare Kaubanduskeskuses 2013. aasta septembris.
Ostlemise ja ostukogemuse tulevik pakub palju põnevust, jagab kodumaise tarkvaraarendusettevõtte Datanor tegevjuht Indrek Ott ja kirjeldab, milleks valmis olla.