Uute autode müük kasvas märtsis 5% võrra ehk aasta esimesest kahest kuust aeglasemalt.
Eesti Autode Müügi ja Teenindusettevõtete Liidu (AMTEL) andmeil anti märtsis klientidele üle 1612 uut sõiduautot ja 273 tarbesõidukit ehk 5% enam aastatagusega märtsiga võrreldes. Sõiduautosid müüdi esimese kvartaliga 4678 ehk mullusest 4% võrra enam.
Jaanuaris-veebruaris kasvas automüük kümnendiku võrra.
AMTELi juhi Arno Sillati kommentaar kuu- ja kvartalitulemustele:
- markidest tegi teistele tulemuse ette Toyota 200 autoga, järgnesid Honda 178 ja Nissan 134. Senised põhilised esikolmiku firmad VW ja Škoda jäid seekord mõnevõrra maha. Toyota juhib ülivõimsalt ka kvartali kokkuvõttes, omades praktiliselt 13% turuosa.
- eraisikute osakaal sõiduautode ostjate hulgas oli 38% ja see tundub olevat tõusev trend. Müüdud sõiduautodest on bensiinimootoriga 63,2% (nende hulgas ka bensiinihübriidid), diislid 34,8% ja 2% elektriajamiga.
- tarbesõidukitest tegi parima müügi Peugeot, kelle trumbiks oli edukas turundus kõigis kaubikute segmentides. Ka järgmised, Citroen 36 ja VW 30 autoga katsid väiksemaid tarbesõidukite klasse ühtlaselt.
- rasketehnika osas oli edukaim Volvo 23 veoki ja bussiga, järgnes Scania 21 ja MAN 17 ühikuga. Kokku müüdi 60 veoautot ning 22 bussi, kõik diiselmootoriga.
- põhiosa tarbesõidukitest olid diiselmootoriga, bensiin leiab kasutamist väikekaubikute sektoris.
Seotud lood
Ärijuhtimissüsteemid (ERP, ettevõtte ressursside planeerimine) on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Muutuste peamine suund on see, et ettevõtete individuaalselt kohandatud süsteemid asendatakse üha enam pilvepõhiste ERP-lahendustega.