• 05.04.13, 12:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kaubad kallinesid aastaga 2,4%

Tarbijahinnaindeksi muutus oli 2013. aasta märtsis võrreldes veebruariga 0,7% ning võrreldes eelmise aasta märtsiga 3,5%, teatab Statistikaamet.
Kaubad olid 2012. aasta märtsiga võrreldes 2,4% ja teenused 5,5% kallimad.
Kaupade ja teenuste administratiivselt reguleeritavad hinnad on eelmise aasta märtsiga võrreldes tõusnud 1,9% ja mittereguleeritavad hinnad 4,0%.
2012. aasta märtsiga võrreldes mõjutasid tarbijahinnaindeksit enim eluasemekulutused, mis andsid kogutõusust poole. Sellest omakorda kaks kolmandikku andis aastataguse ajaga võrreldes 30% kallinenud elekter. Toit andis kogutõusust üle kolmandiku, millest 30% jäi aastaga 7,4% kallinenud lihatoodete arvele ning 40% andsid vastavalt 16% ja 12% kallinenud köögi- ja puuvili. Mootorikütus oli 2013. aasta märtsis 3,6% odavam kui aasta varem. Mullu sama ajaga võrreldes on toidukaupadest enim ehk 50% kallinenud kartul ning 8% odavnenud suhkur.
Veebruariga võrreldes olid märtsis tarbijahinnaindeksi suurimateks mõjutajateks lennukipiletite 35%-line kallinemine ning alkohoolsete jookide 1,5%-line ja tubakatoodete 4,8%-line hinnatõus, millest viimase põhjustas uute aktsiisimaksumärkidega tubakatoodete laialdane müügiletulek. Toidukaupadest kallinesid kuuga enim paprika (40%) ja tomat (38%) ning odavnes viinamari (11%).

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.01.25, 13:14
Coca-Cola HBC majanduslik jalajälg Eestis
Coca-Cola HBC Eesti AS tegevus lõi Eesti riigi majandusele 2023. aastal ligikaudu 25 miljonit eurot lisandväärtust, selgub ettevõtte hiljutisest jätkusuutlikkuse aruandest.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele