Oriel Securities analüütik Jonathan Pritchard märkis tänast Sports Direct Internationali tehingut kommenteerides, et Sportlandi kasumlikkus peaks pärast ühinemist paranema.
„Kuni praeguseni pole Sports Directil selles Ida piirkonnas ettevõtet, kuid Sportland International Group müüb juba Tiberlandi ja Nike`i tooteid ja side Sports Directi ostuosakonnaga peaks tõstma kasumlikkust,“ märkis analüütik. Lisaks jaekauplustele näeb Pritchard liitumisel kasu ka Nike`i kaubamärgi hulgimüügil.
Analüütiku sõnul küll tehingu hinda ei avalikustatud, kuid kuna see jäeti börsiteates mainimata, võib see olla väike.
Pritchard näeb, et Sports Directi ost näib mõistlik viis kolme geograafiliselt lähedase, kuid väga erineva riigi tundmaõppimiseks.
Lisaks 60% osalusele Sportlandis ostis Sports Direct International täna 10,5 miljoni euro eest ära 51% osaluse Austria spordikaupade keti Sports Eybl & Sports Experts AG aktsiatest ning tegi kahjumlikku müügiketti veel 30 miljoni eurose rahasüsti. Ülevõetava keti aastakäive oli 323 miljonit eurot (ehk viis korda Sportlandist suurem), kuid samas lõpetas ta eelmisel aasta umbes 20 miljoni eurose kahjumiga (Sportland raporteeris aasta alguses, et on jõudnud kasumisse).
Oriel Securites usub, et kuna Suurbritannia turg (Sports Directi põhiturg) areneb hästi ja laienetakse edukalt ja soodsalt ka välisturgudel, tuleb soodsaid ostutehingud ka tulevikus. Aktsiamaaklerfirma tõstis seetõttu täna aktsia hinnasihi 510 pennilt 550 pennini.
Sports Direct Internationali aktsia liigub täna Londoni börsil negatiivse meelestatuse taustal 510,5 pennil ehk 1,5% miinuses.
Seotud lood
Suurbritannia juhtiv spordikaupade müüja Sports Direct teatas täna kokkuleppe sõlmimisest 60% enamusosaluse omandamiseks Sportland International Groupis.
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.