Skano Groupi juhatuse esimees Andres Kivistik avas läinudnädalasel Tööstuse allhankeseminaril tagamaid, miks otsustas ettevõte ühel hetkel loobuda Ikeale allhanke tegemisest ning panustas omatoodete valmistamisele.
Kivistiku sõnul oli Skano Groupi ehk endise AS Viisnurga suurimaks allhanketellijaks aastate eest Rootsi mööblikontsern Ikea.
„Ikea oli oli mingil hetkel meil väga suur ostja, mistõttu meie käibed pidevalt kasvasid. Jõudsime ühel hetkel sinnamaani, kus tuli hakata investeerima. Juhtus see, et Ikea tahtis pidevalt saada odavamat hinda, Eestis sisendid aga pidevalt kasvasid. Meie efektiivsus kukkus ja kasumimarginaal teatud tootegrupil puudus. Seetõttu otsustasime Ikeaga koostöö lõpetada ning hakkasime arendama omatooteid. Ikea liikus aga edasi Valgevenesse,“ rääkis Kivistik.Tema sõnul otsustas ettevõte ebakindluse tõttu väljuda ka kunagisest suusaärist. Endine Viisnurk tootis allhanke korras suuski sellistele tuntud brändidele nagu Madshus, Rossignol ja Atomic ning ettevõtte enda kaubamärk Visu moodustas vaid ca 10% Viisnurga suuusatootmisest.„Juhtus olema 2-3 lumevaest aastat ning meie tellijaid lihtsalt rikkusid lepingut - lõpetasid selle, ega ostnud oma toodangut välja. Selle tulemusena me enam ei investeerinud sellesse segmenti ja omanikud otsustasid sellest allhankest kaugeneda,“ selgitas Kivistik .Täna moodustab Skano Groupi käibest ca 60% kiudplaadi ehk tuuletõkkeplaadi tootmine. Ettevõttel on 6 oma kaubamärki, lisaks ca 10 erinevat Private Label (PL) toodet.Peamise põhjusena, miks otsustas Skano Group liikuda väärtusahelas ülespoole, nimetas Kivistik marginaali.„Omatoodete marginaal on 2-6 korda kõrgem. Omatoodete kõrval jätkame ka allhanke tegemist, kuna see annab meile kogemusi, aitab luua suhteid suurte jaemüüjatega ning õpetab turundamist,“ lisas Kivistik.
Seotud lood
AS Tere juhataja asetäitja Ülo Kivine rääkis, et miks nad ei valmista allhanke korras Private Label tooteid Eesti turule.
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.