Arvutikaupade müügiga tegeleva ASi Ordi juhi Sulev Sisaski sõnul peavad järgmisel aastal nende tulud kasvama kaks korda.
"Meie põhimõtte on tulusid suurendada. Kuna eelmine aasta polnud kiita, siis järgmisel on plaan tulusid kasvatada kaks korda," sõnas Sisask.
Eelmine aasta oli tema sõnul kehv, sest arvutite ost on tehnoloogia muutumise tõttu vähenenud. Ettevõtte müügikäive oli mullu 10,2 miljonit eurot võrrelduna 11,3 miljoniga 2011. aastal.
Ordi müügitulust moodustas 98,7% arvutikaupade müük ja 1,3% teenuste müük."Rõhk on nutitelefonidel ja tahvlitel. Meie peame ka oma tegevusi ümber hindama ja tegutsema vastavalt sellele, kuidas turud toimivad," märkis Sisask.
Ettevõtte strateegiat võrdles ta Eesti haridusega: kui õpilasi koolis pole ja koole on palju, siis tuleb vähendada. "Kui kulud on suured ja tööd on vähem, siis tuleb need tööga vastavusse viia," selgitas Sisask.
Tänavu on Ordi püsinud eelarves. Järgmine aasta kulude poole pealt kasvavad Sisaski sõnul ilmselt tööjõukulud. "Oleme kulusid vähendanud. Tööjõukulude poole pealt on palgatõusu oodata, aga seda pigem intensiivsuse arvelt ehk töötajate arv väheneb," selgitas Sisask. "Struktuurseid muutusi on natukene tehtud."
Ta lisas, et praegu pole enam plaanis töötajate arvu vähendada. Mis puudutab palgatõusu, siis Sisask ei osanud öelda, kui palju palgad tõusevad, sest see on individuaalne ning räägitakse iga töötajaga läbi.
Kuidas teevad järgmise aasta äriplaani Eesti tipptegijad, sellest kuuleb Äripäeva aasta tippsündmusel, majanduskonverentsil Äriplaan 2014. Osalejaid on registreerunud juba ligi viissada. Registreeri end konverentsile
siit.Seotud lood
Klick Eesti juht Marko Kalve tõdes, et palgakulu on ilmselt see, mis järgmise aasta eelarves kasvab kõige rohkem.
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.