Täna avab Briti kaubamajakett Debenhams oma esimese kaupluse Baltimaades Tallinnas Rocca al Mare kaubanduskeskuses. Aktsionärina olen nendega rahul.
Kriisi ajal ostsin Briti kompaniide aktsiaid, mis tundusid atraktiivsed, kuigi neil võis olla probleeme. Nende sekka sattus 2009. aasta alguses ka Debenhams, kust olen ka korduvalt Londonis käies sisseoste teinud.
Tegemist on tugeva ja tuntud brändiga, mille puhul oli selline vaade, et see võiks kriisi edukalt üle elada. Aktsiad maksid tookord 27,8 penni tükk. Selle nädala esmaspäeva õhtul liikus aktsia hind 103,2 pennil.
Lisaks aktsia väikesele tõusule olen rahul, et soetushinnalt on dividenditootlus 11,9 protsenti võrreldes hetkehinna pealt 3,2protsendise dividenditootlusega. Aktsia hinna-kasumi suhe on 10,4.
Debenhamsi dividendipoliitka on selline, et dividend aktsia kohta peab olema kolmekordselt kaetud kasumiga aktsia kohta. Lisaks on nad väga agressiivselt laene tagasi maksnud.
Analüütikud suhtuvad aktsiasse üsna positiivselt, kuid septembris tulnud värskemad soovitused on pigem müügi- ja hoia-soovitused. Aktsia on saanud kümme ostusoovitust, kaheksa hoia-soovitust ja neli müügisoovitust. Aktsia liigub samal tasemel, kus on analüütikute hinnasiht.
Autor: Romet Kreek, Indrek Kald
Seotud lood
Briti suuruselt teine kaubamaja Debenhams vastas 2,7protsendilise majandusaasta kasumi langusega analüütikute ootustele, kuid hoiatas, et on tarbijakulutuste osas ettevaatlik.
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.