• 01.10.13, 19:29
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Baltika andis hoiatuse ilma tõttu

2013. aasta prognoositavat müügikasvu on vähendatud 10%-lt 7%-le ning prognoositav aasta puhaskasum jääb 2012. aasta tasemele, so ligikaudu 800 000 EUR (ilma võimaliku valuutakursi mõjuta), teatas Baltika börsile.
28. veebruaril 2013 avaldas Baltika, et ettevõtte juhatuse eesmärgiks on kasvatada 2013. aastal kogumüüke üle 10% ning kahekordistada puhaskasumit. 2013. aasta esimese poolaasta tulemused olid plaanipärased, kuid tulenevalt kolmanda kvartali mõjudest korrigeerib Baltika juhatus tänavusi finantseesmärke.
Korrigeerimise põhjuseks on selle aasta augustis ja septembris planeeritust väiksem müük. Kui suvekaupade allahindluskampaaniad toimisid plaanipäraselt, siis augustis ja septembris kahandasid tavapärasest märksa soojemad ilmaolud tarbijate nõudlust sügishooaja kaupade järgi Baltika kõigil viiel jaeturul, vähendades seeläbi kaubanduslikku marginaali ja brutokasumit.
Septembri viimasel nädalal saabunud jahedamate ilmadega on sügiskaupade müük hoogustunud ning jõudmas hooaja tavapärasele tasemele. Korrigeeritud prognoosis on ettevõte eeldanud neljandas kvartalis sügis-talvise hooaja kaupade müügi sesoonset suurenemist ning kauplemise põhivaluutade kursside püsimist praegusel tasemel.
Baltika müük vähenes septembris aastaga 8%, 4,747 mln eurole. Jaemüük vähenes 10%, 4,301 mln eurole.
Jaemüük vähenes Baltikumis 9%, sealhulgas Eestis 8%, Leedus 14% ja Lätis 3%. Ida-Euroopa turgudel (Ukraina ja Venemaa) vähenes müük 12% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga.
Baltikal oli septembri lõpu seisuga 119 kauplust müügipinnaga 23 192 m², kuu keskmine müügipind suurenes 7% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga.
Üheksa kuu kokkuvõttes ulatusid müügitulud 41 651 tuhande euroni, kasvades eelmise aastaga võrreldes 4%, sealhulgas jaemüük oli kokku 38 832 tuhat eurot (+5%, sh Balti riigid +9%) ning hulgi- ja e-poe müük 2 725 tuhat eurot (+12%).

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 18:32
Jaekaubanduse järgmine arenguhüpe ‒ tulevik on kassavabade poodide päralt
Ostlemise ja ostukogemuse tulevik pakub palju põnevust, jagab kodumaise tarkvaraarendusettevõtte Datanor tegevjuht Indrek Ott ja kirjeldab, milleks valmis olla.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele