Sügise alguses pälvis Äripäeva müügiveebi Best Sales tähelepanu Alexela masspostituse intrigeeriv pealkiri "tagaotsitav" ja uurisime, kuidas sellised turundusvõtted eestlastele mõjuvad.
Kui Best Salesi toimetaja meilile laekus 5. septembril e-kiri, mille pealkirjaks "tagaotsitav", käitus ta nii, nagu enamik lihtsurelikke - avas põnevusega. Selgus, et tegemist oli Alexela pakkumisega:
"Väga vabandame, et Teid niimoodi ehmatame! Otsime ettevõtteid ja eraisikuid, kes tahavad tankida soodsamalt! Kui tunnete ennast ära, siis vajutage kohe SIIA!
Palume leida 30 sekundit, et saaksime Teile edastada personaalse kütusepakkumise Eesti suurimalt tanklaketilt AS Alexela Oil. Lisaks osalete ka loosimises, kus auhindadeks on 5 SPA-paketti üle Eesti kahele väärtusega 150 eurot (Teie andmeid ei edastata kolmandatele isikutele).
Ette tänades,
Marek MillerAS Alexela Oil müügidirektor"
Tähelepanu see pakkumine igal juhul pälvis, muigasin endamisi ja saatsin kohe ka vastuse:
"10 punkti massposti pealkirja eest:)
Kas ma tohin sellest kampaaniast Äripäeva müügiveebis kirjutada? Eeldus muidugi, et annate mulle kampaania edukuse kohta infot ja vastate mõnele küsimusele. Parimat! Aira TammemäeÄripäeva Best Salesi toimetaja"
Tänaseks on kampaaniast kuu möödas, ning Alexela Oil müügidirektor Marek Miller oli nõus oma kogemusi jagama. Usun, et sellest võib kasu olla kõigil Best Salesi lugejatel:
Marek Miller: Oleme viimased aastad koos hea sõbra Siim Salmega (JM Corporation OÜ) tuuninud erinevaid e-turundus lähenemisi ja võib öelda, et see viimane on üks parematest.
Eellugu
Algatuseks infoks, et tegu oli jätkukampaaniaga. Nimelt alustasime me kevadel oma videopakkumise kampaaniat, mille pealkiri oli täiesti tavaline: Alexela sooduskampaania. Arvestades, et läbi JM-i omame me suht head ülevaadet kogu Eesti ettevõtlusest, sai teatud gruppide kaupa saadetud antud pakkumine pea igasse ettevõttesse, kus võiks olla vajadust kütuse tarbimise järele. Esimese e-kampaania kirjade avamise protsent oli 17%. Mis ei ole midagi erilist, samas oli tagasiside nende potentsiaalide poolt, kes kirja avasid väga kõrge, samuti uute lepingute arv.
Kuna eelmine kampaania toimis, siis tekkis küsimus, kuidas me jõuaksime nende 83%-ni kes ei avanud kirja? Ja saigi selline intrigeeriv pealkiri pandud.
Kuidas toimis kampaania "tagaotsitav"?
Järgneva statistika puhul tuleb arvestada, et meie uus kampaania lähetati sellele sihtgrupile, kus oli juba heas mõttes „sõbralikud kliendid“ välja jäetud.
Nüüd siis natuke numbreid:
Kogu „tagaotsitav“sihtgrupp 23000unikaalseid lugejaid 5936küsimustikule vastas 1116kohe lepinguks 122Telemarketing (lepinguks) 135 Seega unikaalseid lugejaid 26%. Kui esimeses kampaanias oli see 17%, siis võib öelda, et kokku saavutasime sama sõnumiga 43% vaadatavuse. Mina olen sellega rahul, sest tegu oli äriklientidega, kus kütusetarbimine per klient on oluliselt suurem kui erasektoris.Samuti ei ole halb sisu pool, sest küsimustikule vastas 19% ja nendest omakorda lepinguks 23%. Hetkel ei ole see kampaania veel möödas ja lepinguid tuleb veel juurde.
Kas eestlane kannatab sellise nipi välja??.
Mis puudutab pahaseid kliente, siis jah oli ka neid. See osakaal oli aga suht olematu. Enamus neid on ilmselt igapäevased „netikommentaatorid“, kelle suhtlusstiil näitab ära ka nende harituse. Samas pean möönma, et me oleks pidanud jätma väikesed haridus-ja kultuuriasutused sellest listist välja. Paar vanemat prouat raamatukogudest ehmatasid tõesti ära ja ma pidin nende ees vabandama, et nad hingerahu tagasi saaksid. Eks järgmine kord oleme targemad.
Seotud lood
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.