Tallinna Kaubamaja kolmanda kvartali käive kasvas 8 protsenti 124,7 miljoni euroni, kuid puhaskasum kukkus 13,4 protsenti 6,2 miljoni euroni. Nii LHV, kui ka Swedbank prognoosisid käibele kasvu, kuid kasumile langust.
Supermarketite kolmanda kvartali puhaskasum langes võrreldes möödunud aastaga 36,1% 3,8 miljonilt eurolt 2,4 miljoni euroni. Autokaubanduse puhaskasum langes 9,6% 0,6 miljonilt 0,5 miljonile eurole. Kuid müügitulu kasvas mõlemas segmendis ja seda vastavalt 6,4% 87 miljonini ning 32,1% 11,9 miljonini.
Kaubamaja segmendi müük kasvas kolmandas kvartalis 5%, kinnisvara 12,1%.
Kaubamaja toob enda aruandes välja, et kolmandas kvartalis hoogustus käibe kasv. Seda toetasid hooaja lõpu sooduskampaaniad, samuti võrreldava perioodiga kontserni lisandunud kauplused. Samas on uusi kauplusi ning kaubanduspindu lisandunud jõudsalt kogu jaekaubandusturule, mis ühelt poolt teravdab hinnakonkurentsi ja langetab kaupmeeste ruutmeetritulusid, teisalt võimaldab klientidele suuremat valikuvabadust.
Tugevat hinnasurvet võis näha kontserni brutomarginaali languses, mis 9 kuu vaates on osaliselt põhjendatud ka klientidele antud boonuspunktidega (kuni 2012. aasta maini neid ei väljastatud). Kasuminäitajad olid ootuspärased, kuigi ei rõõmustanud kasvudega. Sarnaselt üldistele trendidele on kontsernis kasvanud tööjõukulud ja muud tegevuskulud kiiremini käibe kasvust. 2013. aasta jooksul mindi järk-järgult üle efektiivsusnäitajatest sõltuvale palgakorraldusele, millega tööjõuturu olukorrast tingituna on kaasnenud palgakasv. Hoobi EBITDAle andis samuti mitmesuguste tegevuskulude kasv, sealhulgas rendikulude kasv, kuid suurima kasvu tegid soojus- ja elektrikulud - III kvartali kasvuks oli 25,7%.
LHV ootas Kaubamaja kolmanda kvartali käibeks 120,3 miljonit eurot ning puhaskasumile langust eelmise aasta 7,1 miljonilt 5 miljonile eurole. Swedbank prognoosis käibeks 121 miljonit eurot ning puhaskasumiks 6,1 miljonit.
Kaubamaja majandustulemusi on võimalik näha
SIIN. Seotud lood
Tallinna Kaubamaja finantsdirektor Marit Vooremäe ütles, et Debenhamsi ja HMi tulek Eestisse ei avalda pikas perspektiivis koguturule olulist mõju. Samas püüab Kaubamaja pidevalt paremaid hanketingimusi saada ning marginaale parandada.