• 31.10.13, 08:56
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jaemüük jätkab stabiilse kasvuga

Septembris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 378,9 miljonit eurot, seega jäi septembris kauplustesse ligi 295 eurot elaniku kohta.
Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes septembris eelmise aasta septembriga võrreldes püsivhindades 5%.
Statistikaamet teatab, et kolmandat kuud järjest on jaemüük võrreldes eelmise aasta sama kuuga näidanud stabiilset viieprotsendilist kasvu.
Jaemüük tööstuskaupade kauplustes suurenes eelmise aasta septembriga võrreldes 11%. Müük suurenes kõigil tegevusaladel.
Enim suurenes jaemüük kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük), kus jaemüük kasvas aastaga kolmveerandi võrra (76%). Selle tegevusala kaupluste müügi kasv kaupade jaemüüki oluliselt ei mõjuta, sest antud tegevusala osatähtsus on väga väike – tänavu septembris oli see 1,8%.
Keskmisest enam suurenes jaemüük majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (kasv 18%), posti või interneti teel (kasv 16%) ning muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmetega, fotokaupade, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjadega (kasv 13%).
Jaemüük toidukaupade kauplustes on viimased kaks kuud olnud küllaltki stabiilne. Sarnaselt augustile suurenes ka septembris nende kaupluste jaemüük eelmise aasta sama kuuga võrreldes 2%.
Mootorikütuse jaemüük jäi 2012. aasta septembriga võrreldes samale tasemele.
Võrreldes eelmise kuuga vähenes septembris jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 7%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal jäi aga müük eelmise kuuga võrreldes samale tasemele. 2013. aasta üheksa kuuga (jaanuar–september) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades 5%.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli septembris 451,9 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis 84%. 2012. aasta septembriga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 2%, eelmise kuuga võrreldes aga vähenes 7%.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.24, 19:21
Kasutamata võimalus: kuidas muuta digiekraanide kulu tuluks?
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele