Baltika, kellelt LHV analüütikud ootasid nullkasumit ja Swedbanki omad 0,4 mln eurost puhaskashjumit, teatas oodatust suuremast III kvartali kahjumist.
Emaettevõtja osa puhaskahjumist oli 784 000 eurot võrreldes mulluse 201 000 eurose kasumiga. Koondkahjumi emaettevõtja osa oli 819 000 eurot võrreldes mulluse 329 000 eurose kasumiga.
Käive vähenes 14,3 mln eurolt 14,2 mln eurole.
Kolmandas kvartalis müük langes ning Baltika sai 784 tuhande euro suuruse puhaskahjumi, kirjutas ettevõte börsiteates.
Tavapärasest märksa soojemad ilmaolud augustis ja septembris kahandasid tarbijate nõudlust sügishooaja kaupade järele Baltika kõigil viiel jaeturul. Lisaks mõjutas tarbija käitumist suurenev ebakindlus ja aeglustuv majanduskasv, mis on eriti ilmnenud Venemaal, aga vastavaid märke on näha ka Baltikumis. Tihenenud on ka konkurents Eestis ja Leedus, kuna turule on lisandunud uusi kaubamärke ning kaubanduspind on kasvanud.
Venemaa jaemüük vähenes kolmandas kvartalis 14% ja Ukrainas 6%. Lisaks aeglustunud majanduskasvule võimendas müügilangust Venemaa rubla nõrgenemine euro suhtes. Ettevõte üheksa kuu valuutakursikahjum oli 372 tuhat eurot.
Hulgi- ja e-poe müük kasvas kolmandas kvartalis 20%, mis on vastavuses 2013. aastaks seatud eesmärgiga arendada ka teisi müügikanaleid ning suurendada müügimahtusid nii hulgipartnerite kui frantsiisi kaudu.
Ehkki oktoobrikuus taastus peale kahte nõrka müügikuud grupi müügikasv, ei vastanud see täies mahus juhtkonna ootustele. Prognoositust nõrgem neljanda kvartali algus võib seada ohtu ettevõtte poolt 1.oktoobril avaldatud 2013. aasta finantseesmärkide täitmise. Käesoleva aasta kõikuv müük koos majanduse ebakindlusega on teinud lähituleviku prognoosimise keerulisemaks.
Üheksa kuu kokkuvõttes on puhaskahjum 784 000 eurot, kuid oktoobril antud kasumihoiatuse kohaselt loodetakse ilma valuutakursside mõjuta puhaskasumi jäämist mullusele tasemele ehk 800 000 eurole. Seega IV kvartalis peaks ettevõte teenima ligi 1,6 mln eurose kasumi.
Seotud lood
Laupäeval Rocca al Mare kaubanduskeskuses avatud esimene H&M keti kauplus ei muuda Eesti moetööstuse lipulaeva Baltika valitud kurssi, kinnitas ettevõtte müügi- ja turundusdirektor Kati Kusmin Äripäeva müügijuhtide teemaveebile bestsales.ee.
Baltika teise kvartali puhaskasum oli 624 000 eurot, mis on 9% parem eelmise aasta samast perioodist.
Baltika müük kasvas oktoobris aastaga 6% ja ulatus 5,482 mln eurole, teatas ettevõte börsile.
Baltika juhi Meelis Milderi sõnul pole üleilmse rõivaketi H&M tulek Eesti turule sundinud neid hindu alandama.
Ärijuhtimissüsteemid (ERP, ettevõtte ressursside planeerimine) on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Muutuste peamine suund on see, et ettevõtete individuaalselt kohandatud süsteemid asendatakse üha enam pilvepõhiste ERP-lahendustega.