Laupäeval Rocca al Mare kaubanduskeskuses avatud esimene H&M keti kauplus ei muuda Eesti moetööstuse lipulaeva Baltika valitud kurssi, kinnitas ettevõtte müügi- ja turundusdirektor Kati Kusmin Äripäeva müügijuhtide teemaveebile bestsales.ee.
Baltika juhatuse esimees Meelis Milder on varasemas intervjuus öelnud, et uued uued brändid genereerivad turul lisaraha ja uusi kliente, mis jagunevad tugevate rõivabrändide vahel.
Järgneb intervjuu Kati Kusminiga.
Millise osa sellest kasvust tahate endale saada Eestis seoses H&M kaupluste avamisega?
H&M ei ole Baltika jaoks sugugi uus konkurent - meie lähiriikides ning Baltika jaoks olulistel turgudel on see konkreetne kaubamärk olnud kättesaadav juba mõnda aega.
Kui hinnata kaubamärgi tuleku võimalikku mõju majandustulemustele, siis sobib kõrvale võtta kogemus Lätist, kus samades ostukeskustes asuvate Baltika brändikaupluste käive kasvas H&M poodide avamiskuul märgatavalt. H&M pole eestlase jaoks sugugi tundmatu kaubamärk - nüüdsest ei pea lihtsalt enam osturetkele minekuks üle lahe sõitma. Kaubavaliku seisukohast võidavad H&Mi turuletulekust kõige rohkem lastega pered ning selles vallas Baltika ei konkureeri.
Eesti ja Baltikumi kliendid on oma valikutes küllaltki iseteadlikud ega jookse niivõrd massiliselt iga trendiga kaasa, otsides pigem võimalusi väljendada rõivaste kaudu oma isikupära ja individuaalsust.
Mitmel pool oleme ka ise uue siseneja rollis. Baltika kasutab oma tugevat opereerimiskogemust koduregioonis uute brändide maaletoomisel - omame sellest aastast Blue Inc London kaubamärgi esindusõigusi Baltikumis ning plaanime avada lähiaastatel kokku 10 poodi Baltikumis. Ka meie enda brändid laienevad uutele turgudele – oleme sel aastal sõlminud lepingu Montoni brändi frantsiisi andmiseks Valgevenesse ning avame juba lähikuudel Minskis kaks poodi.
Kuuldavasti on 14. septembril Rocca al Mare Croppis, House'is ja Reservedis kogu täishinnaga kaup 20% soodsam. Kuidas teie H&M poe avamisele reageerite?
Viimastel nädalatel on Euroopa rõivamüüjate jaoks hoopis suuremaks konkurendiks suviselt ilus ilm – värskelt välja tulnud sügiskollektsioonid on pälvinud kõikjal ebatavaliselt soojas keskkonnas loodetust jahedama vastuvõtu.
Kas plaanite uute kollektsioonidega veelgi konkreetsemalt eristuda nn odavbrändidest?
Kui pidada silmas just konkreetselt siinset turgu, siis kindlasti üks kindel alus eristumiseks on fakt, et Baltika kaubamärkide kollektsioonid on meie oma Eesti disainerite looming. Eesti ja ka Baltikumi kliendi jaoks võiks see olla üks olulisi argumente. Tunneme hästi siinset klienti ning suudame pakkuda meie kliima, meelelaadi ja kultuurikeskkonnaga hästi sobituvat moodi. Tugev koduturg on nii Baltika kui ka kõikide rahvusvaheliste ning arenevate brändide jaoks oluline tagala.
Kvaliteet on kindlasti viis, kuidas eristuda odavbrändidest rahvusvahelisel turul – ligi 55% meie toorainest-toodangust valmib Euroopa Liidus ning see võimaldab meil teostada tõhusamat kvaliteedikontrolli. Näiteks Baltmani ülikonnad õmmeldakse tänaseni Eestis, kasutades selleks kangaid Itaalia vanimatelt tippkangatootjatelt: Loro Piana, Dormeuil, Cerruti, Marzotto ja Zignone.
Seotud lood
Baltika, kellelt LHV analüütikud ootasid nullkasumit ja Swedbanki omad 0,4 mln eurost puhaskashjumit, teatas oodatust suuremast III kvartali kahjumist.
Homme Tallinnas esimese kaupluse avav kiirmoekett H&M plaanib Baltimaade turul jõuliselt laieneda ning järgmise aasta lõpuks avada veel 11 kauplust.
E-kaubandus on kiiresti arenev valdkond, kus õige makselahenduse valik võib määrata ettevõtte edu. Eriti oluline on see väiksematele ja keskmise suurusega Eesti ettevõtetele, kes konkureerivad nii kohalike kui ka rahvusvaheliste tegijatega. Coop Panga äriklientide igapäevapanganduse juht Erje Mettas toob välja, kuidas ettevõtted saavad oma makselahenduste valikuga konkurentsis eelise saavutada.