Sangari turundusdirektori Raul Saks rääkis turunduskonverentsil Wazzap „Trendid 2014“, et klientidele on tarvis pakkuda meeldivat ostukeskkonda koos interaktiivsete lahendustega.
Saksa sõnul ei ole tarbijatel ülemäära palju raha ning nad on mõjutatud väga palju kiirpoe brändidest, mis viimasel ajal on väga aktiivselt vallutanud Eesti turgu.
Sangari kaubandus on jagunenud hetkel kolmeks: jaekaubandus, e-kaubandus ja hulgikaubandus. „Jaekaubanduse tulevik on interaktiivsus, näiteks kui klient valib kaupluses vihmavarju, siis ekraanil hakkab sadama vihma ja kõlaritest kostub vihmasabinat,“ rääkis ta. Kinnitades, et selliseid interaktiivseid lahendusi hakkavad jaekaupmehed üha enam kasutama. „Jaekaubandus täitab kahte rolli, kus inimesed soovivad kaupa kiirelt ja kohe ning kogeda ostuelamust,“ kinnitas Saks.
Saks soovitas neile ettevõtetele, kes ei soovi trendiga kaasa minna, pakkuda kliendile kõige enam mugavust või odavat hinda.
Sangar võttis hiljuti kauplustes kasutusele interaktiivse äpi, kus kuvatakse ekraanidele hetkel kliendi mõõtudele saadavad särgid. „Olen nõus investeerima natuke vähem raha traditsioonilisse meediasse, kuid interaktiivne äpp elab 4-5 aastat ning see on tekitanud meie klientides juba positiivseid emotsioone,“ rääkis Saks. Kinnitades, et nende turunduseelarve on suhteliselt väike, kõigest 120 tuhat eurot.
„Täna oleme olnud kaks aastat e-äris ning iga natukese aja tagant oleme ümber defineerinud, et mida soovime ja tahame,“ rääkis Saks. Lisades, et selle aja jooksul on muutunud kasutajate loogika ning lehe ülesehitust. „Online on koht, kus peab olema ja seda pidevalt arendama. See on linn, mis ei saa kunagi valmis,“ kinnitas Saks.
Saks soovitab käia ajaga kaasas, investeerida veebi ja vidinatesse ning koolitada kliente, sest see toob tulevikus rohkem käivet.
Seotud lood
Selveri turundusdirektori Ruth Aarma sõnul tuleb tarbijaid kuulata ning nende soovidele kohanduda ja pakkuda neile vajalikke kaupu.
Ärijuhtimissüsteemid (ERP, ettevõtte ressursside planeerimine) on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Muutuste peamine suund on see, et ettevõtete individuaalselt kohandatud süsteemid asendatakse üha enam pilvepõhiste ERP-lahendustega.