• 06.12.13, 09:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tarbijahinnaindeks muutus vähe

Tarbijahinnaindeksi muutus oli 2013. aasta novembris võrreldes oktoobriga -0,4% ning võrreldes eelmise aasta novembriga 1,5%, teatas statistikaamet. Nii kuu- kui ka aastamuutust mõjutasid enim eluasemekulutused.
Kaubad olid 2012. aasta novembriga võrreldes 0,9% ja teenused 2,5% kallimad.
Kaupade ja teenuste administratiivselt reguleeritavad hinnad on eelmise aasta novembriga võrreldes langenud 0,9% ja mittereguleeritavad hinnad tõusnud 2,3%.
2012. aasta novembriga võrreldes mõjutasid tarbijahinnaindeksit enim eluasemekulutused, millest omakorda üle 80% andis aastataguse ajaga võrreldes 26,8% kallimana kodudesse jõudnud elekter. Üle poole elektri põhjustatud indeksitõusust tasandas transpordi odavnemine tingituna aasta jooksul pealinnas sisse viidud tasuta linnatranspordist ja mootorikütuse odavnemisest. Mootorikütus oli 2013. aasta novembris 4,7% odavam kui aasta varem. Mullu sama ajaga võrreldes on toidukaupadest enim ehk 15% kallinenud kala ning 15% odavnenud munad ja kohv.
Oktoobriga võrreldes olid novembris tarbijahinnaindeksi peamiseks mõjutajaks eluasemekulutused, mis andsid kogulangusest kaks viiendikku ning millest kodudesse jõudnud elektri 2,4%-line odavnemine andis omakorda 80%. Novembriks ostetud lennukipiletid olid 17,4% odavamad kui kuu varem ning andisid indeksi kogulangusest ligi kolmandiku. Suurem mõju indeksile oli veel puuvilja 8,4%-lisel odavnemisel. Võrreldes eelmise kuuga on toidukaupadest enim odavnenud mandariinid (26%) ja kallinenud värske kurk (18%).

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.24, 19:21
Kasutamata võimalus: kuidas muuta digiekraanide kulu tuluks?
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele