• 23.12.13, 10:10
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Digiassistent aitab triiksärki valida

Sangari poodide uusim tehnikavidin digitaalne assistent valib kliendile vaid minuti jooksul välja kõikidest poes müüdavatest sadadest särkidest just temale sobivad, ilma et müüja peaks asjata riiulitel tuhlama.
Sangar on saavutanud iga ettevõtte ühe pisikese unistuse - inimesed tulevad ilma suurema promo ja reklaamita ise küsima ja uudistama, mis põnev ekraan neil poe seinal laiub. Kuigi 60tolline ekraan ehk digiassistent on Sangari poodides kasutusel juba alates maist, toob see Kristiine keskuse Sangari kaupluse juhataja Tiiu Küti sõnul siiani klientides esile "vau"-efekti ning eriti vaimustuses on digividinast poodi sattuvad välismaalased.
Kuidas digiabiline töötab?
Moodsa ostuassistendi kasutamine on imelihtne. Müüja juhib seda leti tagant iPadiga ning klient näeb tulemusi seinal. Poodi sisseastuja esitab müüjale oma tingimused: triiksärgi värv, suurus, krae lõige, kaela ümbermõõt, mansettide hulk. Müüja sisestab andmed tahvelarvutisse ning kliendi nõuetele vastavate särkide ring tõmbub aina koomale. Poes müügil oleva ligi 120 särgitüübi valik kahaneb ühe käe sõrmedel loendatavaks ning kõikide kandidaatide pildid avanevad suurel ekraanil. Alles seejärel otsib müüja meelepärased riiulilt välja. Särgi valimine digiassistendi abil kestab umbes minuti.
"Ekraani idee sai alguse sellest, et meie kauplused toimetavad väga väikse pinna peal ning suure mudelite arvu tõttu ei ole võimalik tekitada head ülevaadet poes müüdavatest särkidest," selgitas Sangari turundusjuht Raul Saks. "Praktika näitab, et kui klient hakkab poes müüdavate särkide hulgast valikut tegema, kuivab 120mudeline särgivalik tavaliselt kokku 5 kuni 6 mudelini, mis vastavad kliendi ootustele värvi, mustri, kraetüübi või suuruse osas. Nendest omakorda soovib ta selga proovida 1 kuni 2 särki."
Laojääk uueneb 10 minuti tagant
"Enne digitaalse assistendi juurutamist oli tavapärane, et klient jalutas poes ringi, katsus ühte, teist ja kolmandat särki, tihti ka leidis midagi, mille eest soovis Sangarile raha anda, ning siis selgus, et just seda särki ei ole kas tema pikkusele või kehatüübile. Otse loomulikult lõpeb niisugune olukord suure tõenäosusega ilma särgita kauplusest lahkumisega," analüüsis Saks.
Digiassistendiga särgi valimise protseduur tehakse Kristiine kaupluse juhataja Küti sõnul läbi pea iga poodi särgi järele tuleva kliendiga, sest tänu sellele on muutunud teenindus hulga kiiremaks. Digitaalne assistent saab oma andmed Sangari e-poest, kust tulevad nii särkide pildid kui ka kogu tooteinfo. Laojääki uuendatakse iga 10 minuti järel. Müüja saab eraldi filtreerida ainult konkreetses poes müügil olevad tooted.
Saksi sõnul tuli Sangar sellele ideele koos neid assisteeriva reklaamiagentuuriga. Täpselt seesugust lahendust pole rõivaäris nende teada veel keegi teine kasutanud. Ekraan on kasutusel kõikides Sangari poodides peale Pärnu Keskuse ja Tartus otse tehasehoones asuva vabrikupoe, kuid ka viimasesse on see plaanis lähiajal paigaldada.
Vahelduseks teistmoodi turundus
"Rõivamüük on konservatiivne valdkond, millesse sisenetakse interaktiivselt valdavalt e-poodide kaudu, kuid meie püüame tuua interaktiivsust offline-keskkonda, seega on ostukogemus digiassistendiga midagi päris- ja  e-poe vahepealset," rääkis Saks.
Digitaalse assistendi väljatöötamine koos seadmetega läks Sangarile maksma üle 10 000 euro. "Otsustasime, et tavapärastesse meediumitesse nagu tele- või välireklaam saame mõnda aega vähem investeerida ning selle asemel panustame rohkem ekraanide arendamisse. Oleme hakanud turundust teise pilguga vaatama ning viimaste aastatega kasvatanud müüki kolm korda. Saame lubada omale turundustegevust hoolega valitud kitsastes kanalites, kuid meil pole raha osta ära Postimehe või Äripäeva esikülge, kuigi me väga tahaksime. Selle asemel anname tarbijate koolitamiseks välja hoopis oma ajalehte Sangar Press," sõnas Saks.
Retrohõnguline ajaleht Sangar Press
"Ajalehte anname välja ikkagi eelkõige tarbija harimiseks. Iga mees küll kannab triiksärki, aga meil pole kahjuks praegu vahendeid traditsiooniliste kanalite kaudu iga meheni jõudmiseks. Müüme veel kindlasti liiga vähe särke, sest Eestis on mehi kordades rohkem. Keskmisest kallimate meestesärkide müümine on paratamatult nišiäri," sõnas Sangari turundusdirektor Raul Saks.
"Asi pole isegi selles, et Eestis oleks vähe pintsaklipslasi, sest iga mees kannab vahel triiksärki, läheb näiteks sõbra sünnipäevale või firma jõulupeole. Meie püüame meestele näidata, kuidas triiksärk hästi välja kanda, et nad ei tunneks end pingviini kombel ebamugavalt särki pigistatuna," selgitas ta.
Ajaleht Sangar Press jõuab otsepostitusega 100 000 postkasti ideaalis neli korda aastas, kuid tänavu ilmus kaks numbrit Sangar Pressi - mais ja detsembris.
KOMMENTAARID
Baltika turundusjuht Jaanika Terasmaa: Täna on kõige väärtuslikum ressurss inimeste aeg - usun, et just selle ressursi hindamiseks on Sangar ka uue süsteemi kasutusele võtnud. Samas tean omast kogemusest, et ükski tehnoloogia ei suuda asendada kõrgel tasemel teenindajat, kes saab vestluses kliendiga tema täpsed vajadused ja ootused välja selgitada. Küll aga võiks selline tehnoloogiline lahendus aidata märgatavalt kiiremini inimesel üles leida sobivaid tooteid e-kanalites oste tehes. Sisuliselt on ju tegemist kliendi vajadustele ja huvidele kohendatud otsingusüsteemiga, mis peaks olema elementaarne osa toimivast e-ostukeskkonnast. Peale Sangari teenuse poe tasandil testimist võiks seda veel edasi arendada, nii et ta oleks kliendile kasulikum - ühendada virtuaalse assistendi teenus mõõdusärgi tellimise võimalusega, mis toimib täna e-poe tasandil. Siis oleks kliendil kohapeal võimalus selle süsteemi kaudu ka mõõdusärki tellida. Samuti aitaks see kaasa Sangari mõõdusärgi teenuse populariseerimisele.
Marit Finnie, Sportlandi turundusjuht: Kahtlemata on digitaalsete laheduste osa nii turunduse kui jaekaubanduse valdkonnas kriitilise tähtsusega ja tulevikus üks edu faktoreid. Igal viisil n-ö tarbija soovide tunnetamine ja saadaoleva informatsiooni kaasamine edukasse müügi- ja ostuprotessi on see, mis hakkab aina suuremat rolli mängima, et jaekaubandus ei jääks jalgu e-kaubandusele. Sporditarvete kaubanduses on omad lahendused ja tõenäoliselt on need keerulisemad kui kõnealune digiassistent, sest tehnilisi ja tootespetsiifilisi näitajaid on kordades rohkem. Juba praegu on jalatsiostuks olemas jala visualiseerimise ja mõõtmise programmid, mida kasutatakse näiteks meie Kristiine Sportland Running kaupluses.

Seotud lood

Uudised
  • 25.02.14, 14:42
Sangar: eelnevad investeeringud on pidurdanud meie käibekasvu
Sangari juhatuse liige ja turundusdirektor Raul Saks ütles, et 10 aastat on nad seisnud ühesuguse käibenumbri piirimail ning nüüd näevad nad, et on võimelised astuma uut sammu tänu eelnevatele investeeringutele.
  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.24, 19:21
Kasutamata võimalus: kuidas muuta digiekraanide kulu tuluks?
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele