Kogu Eesti toiduainetööstuse siseturul jahtub uuel aastal tarbimine, sest Eesti rahvastik aina väheneb ja siiajäänute toitumisharjumused muutuvad üha enam, sõnas leiba-saia tootva Leiburi tegevjuht Asso Lankots.
„Uute toodetega välja tulemine on pigem juba nagu hügieenifaktor, see pole midagi erakordset. Ilma ei saa toiduainetööstuses tegutsedagi. Meie peamine eesmärk uuel aastal on äri kasvatamine – müüa rohkem ja paremini nii Eestis kui välismaal, uued tooted on selleks hädavajalikud,“ sõnas Lankots.
„Tuleb arvestada sellega, et tarbimine jahtub. Eesti toiduainetetööstuse siseturg pole just eriti kasvav sektor, kuluplaanides peab seega ettevaatlik olema. Meie märksõnadeks on tootlikkuse ja efektiivsuse hoidmine, kuid see pole eesmärk omaette, selleks on ikkagi äri laiendamine,“ selgitas ta.
„Eestis on jätkuvalt probleemiks vähenev rahvastik, see mõjutab oluliselt sisetarbimise absoluutmahtu ka leiva ja saia müügis. Ka Eestisse jäävate inimeste toitumisharjumused muutuvad, nad tahavad kogeda midagi uut ja me peame sellega kaasas käima. Meie viimaste aastate edu taga on vaieldamatult uued edukad tooted ning seda joont püüame me ka jätkata,“ selgitas Lankots.
AS Leibur oli tänavuse Äripäeva toiduainetööstusettevõtete TOPi liider käibega 32 miljonit eurot ning kasumiga 3,7 miljonit eurot. Käibe kasvu ei julge Lankots algaval aastal üle viie protsendi loota.
Seotud lood
Ärijuhtimissüsteemid (ERP, ettevõtte ressursside planeerimine) on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Muutuste peamine suund on see, et ettevõtete individuaalselt kohandatud süsteemid asendatakse üha enam pilvepõhiste ERP-lahendustega.