• 29.01.14, 16:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Emor: Iga kuues eestimaalane ostis jõulukinke e-poest

Emori peagi valmivas e-kaubanduse uuringu esimeste tulemuste kohaselt ostis Eesti elanik 17% jõulukinkidest interneti vahendusel mõnest e-poest. 
TNS Emori uuringuekspert Kersten Jõgi ütles, et kui 17% 2013. aasta lõpul jõulukinke ostnud Eesti elanikest kasutas kinke ostes ka erinevaid e-poode, siis ülejäänud 83% ostjatest tegi seda traditsioonilisi poode kasutades. „Tavakaubandusega võrreldes on e-kaubanduse osakaal jõulukingituste ostmisel siiski veel marginaalne – vaid 3% kingiostjaid ostis suurema osa oma kingitustest interneti teel,“ lisas ta.
Samas viitas Kersten Jõgi asjaolule, et suured välismaised kaubandushiiud nagu Macy's, JCPenney, Best Buy ja Wal-Mart on tunnistanud oodatust nõrgemat jõulumüüki: „Üheks oluliseks põhjuseks peetakse e-kaubanduse kasvu tõttu muutunud kaubandusmaastikku. Me teame, et internet on ka Eesti tarbijatele üha omasemaks ostukanaliks muutumas, kuigi Lääne-Euroopa näitajatele jääme praegu veel tublisti alla.“
TNS Emori e-kaubanduse uuringust selgus:
Jõgi sõnul on need esimesed tulemused laiemast e-kaubanduse osakaale kaardistavast esinduslikust uuringust, mis annab esmakordselt võimaluse hinnata e-kaubanduse positsiooni Eesti kaubandusmaastikul. Emori e-kaubanduse uuringu ühe teemana kaardistati 20 kaubagrupi (rõivad, raamatud, piletid, ravimid, reisid, kindlustus jms) hinnangulised osakaalud nii tava- ja e-kaubanduses kui ka kodumaiste ja välismaiste e-poodide osas. Samuti uuriti e-poodide tuntust ning peamist ostukohta.
TNS Emori e-kaubanduse uuringu käigus küsitleti 2014. aasta jaanuaris 991 eestimaalast vanuses 15–74 aastat. Uuringu aruanne valmib veebruari keskel.
TNS Emor on 1990. aastal loodud teabe- ja uuringuteenuste pakkuja. Alates 2001. aasta algusest kuulub Emor üleilmsesse turundusteabe kontserni TNS. TNS on osa Kantar’ist, mis on maailmas suuruselt teine teabeteenuste kontsern.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 30.01.25, 10:29
Barbora algatusega "Anna Käppa" saab toetada varjupaikade koeri
Käesoleval aastal on Barbora tegemiste keskmeks heategevus ning aasta jooksul pööratakse tähelepanu erinevatele abivajajatele, kes kõik vajavad meie hoolt ja märkamist. Ettevõtte usub, et igaüks saab ümbritsevat maailma paremaks muuta ning seetõttu kaasab Barbora ka oma töötajaid erinevatesse vabatahtlikesse projektidesse. Heategevusaastat alustatakse projektiga "Anna Käppa", mis on suunatud varjupaigas viibivate koerte heaolu toetamiseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele