Tallinna südames paiknev Viru Keskus uuendab tänavu sise- ja välisilmet ning kaupluste kooslust investeerides 8 miljonit eurot.
„Käesoleval aastal uueneb Viru Keskuses kaupluste valik ning sellega seoses viime samaaegselt ellu ka renoveerimisplaani,“ sõnas Viru Keskuse juhatuse liige Ants Vasar.
Vasara sõnul tulevad värskendatud Viru Keskussesse uued kaubamärgid, mida ei ole ennem Eestis või Põhja- ja Baltimaades olnud. Viru Keskuses on 26400 ruutmeetrit müügipinda, millel paikneb 109 kauplust ja teeninduskohta.
„Täielikult vahetame välja valgustuse nii seest, kui ka väljast ning keskus saab oluliselt valgem ja heledam,“ ütles Vasar. Lisades, et valgustuse uuenduse kulub üle miljoni euro. Keskuse uuendusega alustatakse veebruari keskel ning plaanitakse lõpetada septembri lõpus.
Kevadkuudel avatakse Balti– ja Põhjamaade esimesed kauplused Suurbritannia jalatsibränd Dune London, rõivabränd River Island ning Ameerika moebrände Brooks Brothers.
Esimese kaupluse Eestis avavad Hispaania moemärk Massimo Dutti ning Kanada päritolu kingabränd Aldo. Hispaania rõivabränd Pedro del Hierro avab ühiskaupluse Cortefieliga.
Keskuse uuenenud kaupluste valik toob muu hulgas külastajani ka Armani Jeans monobrändi-kaupluse ning uudse jalatsiala, kust leiab lisaks Dune Londonile ning Aldole ka uuenenud ABC Kinga, Salamander poe, Högl ning Ecco jalatsite - ning aksessuaaride kauplused.
„Kui keegi tuleb, siis keegi peab minema,“ ütles Vasar. Lisades, et üürnike koosluse arendamine on kaubanduskeskuse juhtimises kõige suurem väljakutse. Uuenemise käigus lahkuvad Viru Keskusest Shu, Monton, Bastion; Baltman ja Hipsteri kauplused.
„Leidsime, et parem on pakkuda neid kaubamärke, mida Eestis ei ole, kui korrata samu brände, mida leiab ka teistest keskustest,“ sõnas Vasar kaupluste valiku muutust.
Vasar rääkis, et kõige pikemad läbirääkimised kestsid River Islandiga, mis kestsid üle aasta ning lepinguni jõuti suvel 2013. „Mõningad ettevõtted pöördusid ise meie poole sooviga Viru Keskusesse tulla,“ ütles ta.
Vasar lubas uusi üllatusi veel sügisel, millest hetkel on vara rääkida.
Viru Keskus tähistab tänavu enda 10 tegevusaastat olles Eesti kõrgeima külastatavusega ostukeskus.
Seotud lood
Viru Keskuse kaupluste ja teeninduskohtade käive oli 2013. aastal 128,2 miljonit eurot ning keskuse külastuste arv oli 14,8 miljonit.
Solaris Keskuse juhi Anneli Palvadre sõnul on nad valmis Viru keskusest välja arvatud Montoni kauplust enda katuse alla võtma, kui mõlemale poolele on tingimused sobilikud.
2014. aastal külastas Viru Keskust 15,7 miljonit inimest, mis suurenes möödunud aastaga võrreldes 5,6% võrra. Keskmiselt külastati keskust päevas 43 042 korda.
Sarnaselt Viru keskusega on mitmed üürilised vahetumas ka Solarise keskuses, kus lühikese aja jooksul on tegevuse lõpetanud näiteks Kehrwiede kohvik, Selveri Gurmee, Elisa ja Just See.
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.