• 07.03.14, 08:08
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tarbijahinnaindeksi aastamuutust mõjutas veebruaris enim toit

Tarbijahinnaindeksi muutus oli 2014. aasta veebruaris võrreldes jaanuariga 0,1% ja võrreldes eelmise aasta veebruariga 0,6%, teatab Statistikaamet.
Kaubad olid 2013. aasta veebruariga võrreldes 1,0% kallimad ja teenused 0,2% odavamad.
Kaupade ja teenuste administratiivselt reguleeritavad hinnad on eelmise aasta veebruariga võrreldes langenud 0,4% ja mittereguleeritavad hinnad tõusnud 0,9%.
2013. aasta veebruariga võrreldes mõjutas tarbijahinnaindeksit enim 2,4% kallinenud toit, millest 40% andsid aastataguse ajaga võrreldes 5,5% kallinenud piimatooted ja ligi kolmandiku 8,1% kallinenud köögivili. 90% toidu põhjustatud indeksitõusust tasandas elektri, soojusenergia ja kütte odavnemine. Sealjuures oli soojusenergia 4,7% ja kodudesse jõudnud elekter 4,1% odavam kui 2013. aasta veebruaris. Suurem mõju indeksile oli veel alkohoolsetel jookidel ja tubakal, mis kallinesid aastaga vastavalt 5,3% ja 7,6%. Mootorikütus oli 2014. aasta veebruaris 4,6% odavam kui aasta varem. Mullu sama ajaga võrreldes on toidukaupadest enim ehk 14% kallinenud värske köögivili ja 12% kala ning odavnenud kohv (16%) ja suhkur (13%).
Jaanuariga võrreldes olid veebruaris tarbijahinnaindeksi peamisteks mõjutajateks 1,8% odavnenud elekter, soojusenergia ja küte, 1,4% kallinenud alkohoolsed joogid ja tubakas ning rõivaste ja jalatsite soodusmüükide lõppemine. Uute aktsiisimääradega märgistatud sigaretid olid jõudnud enamikku kauplustest. Suurimad hinnamuutused tegid kuuga läbi hiina kapsas, mis kallines 47% ja apelsin, mis odavnes 17%.
Tarbijahinnaindeksi muutus kaubagrupiti, veebruar 2014

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.01.25, 13:14
Coca-Cola HBC majanduslik jalajälg Eestis
Coca-Cola HBC Eesti AS tegevus lõi Eesti riigi majandusele 2023. aastal ligikaudu 25 miljonit eurot lisandväärtust, selgub ettevõtte hiljutisest jätkusuutlikkuse aruandest.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele