• 17.03.14, 16:58
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

11 nippi, kuidas jaekaubanduses teistest erineda

Momentum Estonia juht Kristjan Kaleviste tõi jaekettide seminaril välja 11 viisi, kuidas kauplused saaksid kampaaniatega rohkem konkurentide seas silma paista.
1. Mix and Match. Valikus on mitu erinevat toodet, mille kokkusobitamisel saab soodsama hinna. Näiteks ostes korraga teatud joogi, salati ja magustoidu, on hind mõnevõrra odavam.
2. Cross merchandising. Erinevate tootegruppide sidumine.
3. Heategevusega seotud pakkumised. Annab tarbijale ostuks emotsionaalse argumendi.
4. Pakendi suurem ärakasutamine. Näiteks muuta pakend konkurentidest teistsugusemaks: lisada sellele sõnum, silmapaistev hinnasilt, täiendav infomaterjal toote omaduste või kampaania kohta.
5. Grupeerimine. Teatud toodete temaatiline sidumine. Näiteks filmiõhtu temaatiline väljapanek, kuhu on kokku pandud erinevad snäkid.
6. Kliendikaardiga seotud pakkumised. Annab lojaalsetele ostjatele garanteeritud lisaväärtuse. Näiteks loosimised, pikemaajalised soodushinnad, suurimatele ostjatele kingitus.
7. Proovitarbimine. Degusteerimisest või tooteesitlusest on efektiivsem näiteks uue kauba proovihind või mõne teise tootega ostmisel näidise peale kauba saamine.
8. Eristuv väljapanek. Tõmbab tarbija tähelepanu ilma, et peaks tegema suuri kampaaniakulutusi.
9. Category management. Kategooria müügiefektiivsuse kasvatamine läbi grupeerimise, parema väljapanekulahenduse või kommunikatsiooni.
10. Pakkumiste kommunikatsioon. Erinevate siltide ja sõnumitega ostja tähelepanu püüdmine. Näiteks siltidega teada andmine, et tegu on uue tootega.
11. Muutuv jaekaebandus. Näiteks pakendite kaotamine, lisateenuste pakkumine (nt valmistoote soojendamine), tarbija suunamine ostuga e-kauplusesse.
 

Seotud lood

Uudised
  • 20.03.14, 12:00
Tühjad augud riiulil panevad poodi vahetama
Poelettidelt on tihti puudu liiga palju tooteid, ilmnes Dive Estonia vaatlusest. Pidevad tühjad augud riiulitel paneb tarbija jaeketti vahetama.
  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.24, 19:21
Kasutamata võimalus: kuidas muuta digiekraanide kulu tuluks?
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele