Aasia suurima rõivaste jaemüüja Fast Retailingu suuromanikust miljardäri Tadashi Yanai ambitsioon on mööduda Zara omanikust Inditexist ja muutuda maailma suurimaks rõivaste jaekaupmeheks.
Kuni mullu augustini on Uniqlo kaubamärgi all rõivaste tootja viie majandusaastaga neljakordistanud välismaal müügi, vahendab Bloomberg.
Täna aga andis Fast Retailing kasumihoiatuse, kuna kulud on kasvanud ja Jaapanis on nõudlus nõrgenenud.
Ettevõte prognoosis, et augustis lõppeva majandusaasta puhaskasum tuleb 88 miljardi jeeni ehk 62 miljoni euro kanti. Varem prognoosis ettevõte endale 92 miljardi jeenist kasumit. Analüütikud ootavad kompaniilt 94,5 miljardi jeenist puhaskasumit.
Ettevõte kulutab rohkem palkadele ja välismaal laienemiseks, avades poode New Yorgis, Pariisis, Shanghais ja Jakartas, et käivet kasvatada, kuna 1. aprillist jõustnud Jaapani käibemaksu tõus lööb nõudlust kodumaal. Vahetult enne käibemaksutõusu ei toimunud nn ette tarbimist, teatas kompanii.
"Mul puudub Jaapani tarbimise osas optimism," ütles Yanai. Ta lisas, et ei ole veel saanud tunda maksutõusu mõju müügile.
Firma teise kvartali puhaskasum vähenes 15%, 23 miljardile jeenile. Käive kasvas 26%, 375,3 miljardile jeenile.
Fast Retailingu aktsia hind langes täna 1,5%, 36 710 jeenile. Tulemused avaldati siis, kui kauplemine oli börsil lõppenud. Tänavu on aktsia hind langenud 15%.
Yanai, kes ehitas üles Fast Retailingu isaks päranduseks saadud rõivatootjast ja jaemüüjast, on Jaapani rikkaim inimene. Tema varanduse suuruseks on 18,6 miljardit dollarit. Tema eesmärk on muuta ettevõte maailma suurimaks rõiva jaekaupmeheks ja 2020. aastaks on müügieesmärk viis triljonit jeeni.
Kiiremat kasvu otsitakse välismaalt. Ta plaanib kasvatada Jaapani järel suuruselt teisel turul Hiinas poodide arvu praeguselt 267-lt tuhandeni.
Fast Retailing, kes sponsoreerib tennisetähti Novak Djokovici ja Kei Nishikorit ning golfijat Adam Scotti, omas USAs 17 poodi. Edaspidi on kavas avada USAs igal aastal 20-30 poodi, kuni neid on kokku sada.
Yanai on kasvu kiirendamiseks ja välismaal äri tugevdamiseks palganud tippjuhte ettevõtetest Wal-Mart Stores, Esprit Holdings, Express ja Juicy Couture.
Kuulujuttude kohaselt olevat Jaapani ettevõttel käimas võimalikud USA jaekaupmehe J. Chew Groupi ülevõtmiskõnelused omanike TPG Capitali ja Leonard Green & Partnersiga. Selle tehingu suuruseks võiks olla viis miljardit dollarit.
Seotud lood
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.