• 08.05.14, 12:50
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Marimekko langes suuremasse kahjumisse

Soome rõiva- ja tekstiilibrändi Marimekko kahjum kasvas tänavu esimeses kvartalis 1,7 miljoni euroni, mida on 36% mullusest enam.
Ettevõtte netomüük langes 19,4 miljoni euroni (6%) ja jäi alla analüütikute ootusi, kes olid ennustanud pea 6% suuremat, 20,5 miljoni euro suurust käivet.
Firma kulumieelne ärikahjum kasvas 700 000 euroga mullu esimese kvartaliga võrreldes koguni 260%. Ilma ühekordsete kuludeta oli firma kahjum 1,1 miljonit eurot, mis on mullusest 16% parem tulemus.
Ettevõtte teatel aitasid näitaja paranemisele kaasa eeskätt tehaste sulgemine Sulkavas ja Kitees, efektiivsuse tõus Helsingi tekstiilitehases ja ümberkorraldused USA turul. Tulemust aitasid aruande järgi parandada ka allahindlused firma poodides.
Rõivafirma juht Mika Ihamuotila ütles ametlikus teadaandes, et kehvade tulemuste taga on muu hulgas kehv ärikliima ja madal tarbijakindlus. Siiski jäi ta optimistlikuks Aasia turu osas.
Ihamuotila sõnul on digitaliseerimise valguses tarbijate ostukäitumises praegu toimumas suured muutused. Just seetõttu nähakse aruandes määrava tähtsusega mitmes kanalis toimuva äri arendamist. "E-poed suurendavad pidevalt oma turuosa kogumüügist ja püüame pidevalt võita kliente nii veebi- kui ka tavapoodides," tunnistas ta.
Marimekko kahjum aktsia kohta tõusis 19 eurosendini, mis on 36% mullusest suurem. Aastaga on ettevõtte aktsia Helsingi börsil kukkunud 9,4 eurole (8%), tänavu on langus olnud ligi 4,6%. Uudisele on aktsia täna reageerinud 0,9% tõusuga.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.24, 19:21
Kasutamata võimalus: kuidas muuta digiekraanide kulu tuluks?
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele