Juunist jõustuv seadusemuudatus kehtestab uued tingimused, kuidas peab ettevõtja tarbijaga e-kaupluses suhtlema, see aga võib tekitada vaidlusi müüjate ja ostjate vahel.
Muudatused hõlmavad veebipoes nähtavat infot, teavituskohustusi, kauba tagastamist ja tähtaegu kauba või raha tagastamisel. Eesti e-kaubanduse Liidu tegevjuht Merle Kangur ütles, et uus kord on e-kauplejate jaoks väga oluline. „Näiteks kehtestab uus seadus 23 tingimust, kuidas ettevõtja peab tarbijaga e-kaupluses suhtlema. Samas on uues seaduses ka punkte, mis on e-kauplejate suhtes õiglasemad, võrreldes jaekaupmeestega varasema seaduse käsitluse järgi,“ rääkis Kangur.
Muu hulgas kohustab Euroopa Liidu direktiivist tulenev muudatus kauplejaid teavitama üsna ilmselgetest aspektidest. Advokaadibüroo Alterna jurist Kati Tamm selgitas, et direktiivis on peetud vajalikuks ka lihtsaid tõdesid puust ja punaselt ette kirjutada.
„Paljude uute sätete puhul võib tekkida küsimus, kas direktiivi väljatöötamisel on piisavalt arvestatud keskmise tarbija mõtlemisoskuse ja arusaamisvõimega. Tõenäoliselt võiks keskmine mõistlik inimene aru saada elementaarsena tunduvast asjaolust, et kauba tellimisel tuleb selle eest ka maksta,“ rääkis Tamm.
Loe Äripäevast , et kus võib tekkida vaidlusi, millised muudatused tuleb sisse viia veebilehel. Lisaks nimekiri asjadest, et millest tuleb e-kauplejal tarbijat teavitada. TASUB TEADA13. juunil 2014 jõustuvad võlaõigusseaduse muudatused, millega muu hulgas suurendatakse oluliselt e-kauplejate teavitamiskohustust. Muutuvad ka teavitamiskohustuse rikkumise tagajärjed. Muudatuste aluseks on Euroopa Liidu tarbijaõiguste direktiiv, mille ülevõtmine Eesti õigusesse on kohustuslik.
Seotud lood
Tarbijakaitseameti läbiviidud uuringu tulemusena selgus, et 4% e-kauplejate müügitingimused on kooskõlas (uue) võlaõigusseadusega, mis hakkas kehtima 2014 aasta 13. juunist.
13. juunil jõustuvad seoses ELi tarbijaõiguste direktiivi ülevõtmisega Eesti õigusesse võlaõigusseaduse ja tarbijakaitseseaduse muudatused, millega oluliselt suureneb ettevõtja kohustus anda tarbijale enne lepingu sõlmimist kauba või teenuse kohta teavet.
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.