Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2014. aasta aprillis eelmise aasta aprilliga võrreldes püsivhindades 8%. Peamiseks jaemüügi kasvatajaks olid aprilli soodusmüügikampaaniad, teatab statistikaamet.
Aprillis oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 403,6 miljonit eurot, aprillis jäi kauplustesse 307 eurot elaniku kohta. Eelnevate kuudega võrreldes kiirenes oluliselt toidukaupade kaupluste jaemüügi kasvutempo. Kui jaanuaris kasvas neis kauplustes jaemüük aastases võrdluses 5%, veebruaris 4% ja märtsis 2%, siis aprillis oli kasv 8%.
Toidukaupade kaupluste jaemüügi kasvule avaldasid mõju aprillis toimunud soodusmüügikampaaniad ning toidukaupade hinnatõusu mõningane aeglustumine aprillis. Kui märtsis oli toidukaupade aastane hinnatõus 1,7%, siis aprillis 1,2%. Toidukaupade kauplused andsid veidi üle poole kogu jaekaubandusettevõtete jaemüügi kasvust.
Jaemüük tööstuskaupade kauplustes suurenes 2013. aasta aprilliga võrreldes 11%. Enim suurenes jaemüük posti või interneti teel, kus müük kasvas aastaga 30%.
Mootorikütuse jaemüük, mis näitas veebruaris ja märtsis 2%-list langust, pöördus aprillis taas tõusule ning kasvas eelmise aasta aprilliga võrreldes püsivhindades 3%.
Võrreldes eelmise kuuga suurenes aprillis jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 4%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli kasv 2%. 2014. aasta nelja kuuga suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades 6%.
Seotud lood
Ostlemise ja ostukogemuse tulevik pakub palju põnevust, jagab kodumaise tarkvaraarendusettevõtte Datanor tegevjuht Indrek Ott ja kirjeldab, milleks valmis olla.