Ostukaitse OÜ viis internetikasutajate seas aprillis-mais läbi küsitluse, milles selgus, et 24,5% vastanutest ostavad internetis peamiselt ainult hinna tõttu.
Küsitluse peamineeesmärk oli välja selgitada olulisimad tegurid internetist teenuste ja toodete ostmisel. Küsitluses osales 216 internetikasutajat.
39,4% vastanutest pidas olulisimaks, et e-pood oleks turvaline. Väljapakutud variantidest 53% pidas parimaks lahenduseks kolmanda osapoole „raha tagasi“ garantiid. 47% nendest vastanutest, kelle jaoks on olulisim e-poe turvalisus, pidas lahenduseks, et e-pood vastab kehtivatele nõuetele ning on kolmanda osapoole poolt vastavalt sertifitseeritud.
36,1% vastanuist pidas olulisimaks kiiret ja kvaliteetset teenindust, sealhulgas kiiret kaubatarnet. Kahtlemata on oluline vastamise kiirus, vajadusel infotelefonis saadav abi, online chat. Samuti info tellimuse kinnitamise kohta ning informeerimine kaupade tarneajast. Kiiret tarnet peetakse hea teenuse juurde kuuluvaks tavaks.
24,5% vastanutest andis selgelt mõista, et internetist ostavad nad peamiselt ainult hinna tõttu. Parimat hinda saadakse välismaistest poodidest nagu Sportsdirect.com, Amazon.com, Ebay.com ning riideid ja tehnikat saab soodsaima hinnaga laialt levinud Hiina e-poodidest. Võõrastest e-poodidest ostaks ainult soodsa hinna tõttu siiski tunduvalt väiksem osakaal vastanutest.
Uuringu kokkuvõttena võib öelda, et tarbija jaoks on e-poe turvalisus sama oluline kui hea teenindus ja kiire tarne. Õigemini turvalisust hinnatakse kõigist teguritest enim. Parim hinnatase tuleb alles kolmandana. Samas sooritataksesoodsa hinnaga oste väga tuntud (turvalistelt) ja peamiselt välismaisteste-poodidest (Sportsdirect, Amazon, Ebay ja lisaks tuntud Hiina e-poed). Tarbija arvates tõstavad turvalisust enim kolmanda osapoole poolt väljastatud garantiimärgis ja e-poe kvaliteedinõuete sertifitseerimine.
Ostukaitse poolt sertifitseeritud e-poodidest ostmine on turvaline, sest pakuvad 100% raha tagasi garantiid kõikidele sertifitseeritud e-poodidest sooritatud ostudele. Raha tagasi garantiiga on Ostukaitse loonud turvalise e-ostukeskkonna tarbijatele, suurendades Eesti internetikaubandust, korrastades internetiturgu ning tagades ausamat konkurentsi.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti e-kaubanduse Liit palub vastata küsitlusele, et välja selgitada Eesti tarbija eelistused internetis ostmisel ja mitteostmise põhjused.
Käesoleval aastal on Barbora tegemiste keskmeks heategevus ning aasta jooksul pööratakse tähelepanu erinevatele abivajajatele, kes kõik vajavad meie hoolt ja märkamist. Ettevõtte usub, et igaüks saab ümbritsevat maailma paremaks muuta ning seetõttu kaasab Barbora ka oma töötajaid erinevatesse vabatahtlikesse projektidesse. Heategevusaastat alustatakse projektiga "Anna Käppa", mis on suunatud varjupaigas viibivate koerte heaolu toetamiseks.