Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes mais eelmise aasta maiga võrreldes püsivhindades 4%. Kui aprillis kasvas jaemüük aastases võrdluses 8%, siis mais jaemüügi kasv aeglustus.
Statistikaamet teatab, et mais oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 424,1 miljonit eurot, seega jäi mais kauplustesse 322 eurot elaniku kohta.
Eelnenud kuudega võrreldes aeglustus märgatavalt tööstuskaupade kaupluste jaemüügi kasv. Kui märtsis kasvas neis kauplustes jaemüük aastases võrdluses 13% ja aprillis 11%, siis mais oli kasv 6%.
Müük suurenes viie ja vähenes kahe tegevusala kauplustes. Aastases võrdluses suurenes enim, ligi veerandi võrra (23%) jaemüük posti või interneti teel. Jaemüük suurenes veel ka tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes (kasv 17%), apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes (kasv 13%), majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (kasv 6%) ning muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, fotokaupade, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjade, lillede, istikute jm (kasv 5%). 2013. aasta maiga võrreldes vähenes jaemüük muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad), ning kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük).
Mais aeglustus jaemüügi kasv ka toidukaupade kauplustes. Kui aprillis kasvas jaemüük neis kauplustes aastases võrdluses 8%, siis mais oli kasv 4%. Toidukaupade kaupluste jaemüügi kasvu aeglustumisele avaldas mõju eelmise aasta mai kõrgem võrdlusbaas.
Mootorikütuse jaemüük suurenes eelmise aasta maiga võrreldes püsivhindades 1%.
Võrreldes eelmise kuuga suurenes mais jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 5%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal vähenes aga müük eelmise kuuga võrreldes 1%. 2014. aasta viie kuuga (jaanuar–mai) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades 6%.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli mais 506,9 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis 84%. Müügitulu suurenes nii aprilli kui ka eelmise aasta maiga võrreldes jooksevhindades 5%.
Autor: aripaev .ee, Ave Lepik
Seotud lood
ETK turundusdirektori Andres Lemberi sõnul ei paista tulevik just roosiline, kuid ma ei näe alust ka paanikaks. Vaata, mida arvasid LHV majandusanalüütik Heido Vitsur ja Eesti Konjuktuuriinstituudi direktor Marje Josing.
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.