K-rauta kauplusi opereeriva Rautakesko ASi käive kasvas kolmandas kvartalis kümnendiku võrra ning ettevõtte juhi Alo Ivaski sõnul on pingutused hakanud tulemusi tooma.
Ettevõtte käive ulatus kolmandas kvartalis 23 miljoni euroni, mis on 10,8% enam kui aasta eest. Esimese üheksa kuuga on Rautakesko käive kasvanud 14,6%, 59 miljonile eurole.
„Hindan Rautakesko tulemusi päris heaks. Septembri jaekaubanduse numbreid küll veel pole, aga tahaks uskuda, et suutsime kolmandas kvartalis kasvada pisut kiiremini kui turg üldiselt,“ rääkis Rautakesko ASi juht Alo Ivask.
Ivaski sõnul on samm-sammult tegeldud äri arendamisega ning tal on hea meel näha, et tegevused on hakanud tulemusi tootma. „Meie kasv on tulnud nii jae- kui ärikliendi sektorist ja viimastel aastatel on meil olnud põhifookuses väärtuspakkumise tase,“ lisas Ivask.
Ivaski kinnitusel suutis Rautakesko kolmandas kvartalis tõsta ka kasumlikkust. Sellest tähtsamaks peab ta aga kliendi rahuloluindeksi tõusu.
Muutustega peab kohanema
Käimasolev neljas kvartal võiks Ivaski sõnul olla kvartal, mis aitab aasta plaanide kohaselt lõpetada, kuid annab samal ajal ka tooni järgmiseks aastaks. „Ma arvan, et neljandas kvartalis hakkavad selgemalt välja joonistuma nii meie majanduskeskkonna ümber kui sees olevate tegurite mõjud, alates Ukraina kriisi ja sanktsioonide mõjust, kuni ettevõtete järgmise aasta plaanideni välja,“ sõnas ta.
See omakorda määrab Ivaski sõnul ära, kas ja kuidas muutub tarbijate ostujõud ja kindlustunne tuleviku suhtes ning millise mahtude dünaamikaga opereerib ehitusturg. „Üldiselt tuleb olla valmis võimalike muutustega kohanemiseks,“ märkis Ivask lõpetuseks.
Eestis on K-rautal 8 kauplust ja arv on aastaga jäänud samaks. Emafirma Kesko enda hinnangul on K-rauta turuosa Eestis 22%.
Seotud lood
16. septembril lahkus Alo Ivask Kesko Senukai Estonia (endine Rautakesko AS) juhatuse esimehe kohalt ning uueks juhiks määrati leedulane Ramunas Adamonis.
Soome kaubanduskontserni Kesko käive langes kolmandas kvartalis ja maksueelne kasum jäi madalamaks kui oodati.
Ostlemise ja ostukogemuse tulevik pakub palju põnevust, jagab kodumaise tarkvaraarendusettevõtte Datanor tegevjuht Indrek Ott ja kirjeldab, milleks valmis olla.