Stockmanni kontsern teenis kolmandas kvartalis suure kahjumi ning ettevõtte kavatseb läbi viia tõsised struktuurimuudatused, mille käigus koondatakse 380 inimest.
Stockmanni käive oli kolmandas kvartalis 405 miljonit eurot, mis on 11% vähem kui aasta eest samal ajal. Ettevõtte tegevuskahjum ulatus 14,8 miljoni euroni võrreldes 10,7 miljoni eurose kasumiga mullu kolmandas kvartalis. Puhaskahjum oli tänavu 13,6 miljonit eurot.
„Tarbijate kindlustunne on Soomes endiselt madal ja jaekaubanduse sektori väljavaade sel aastal on ebakindel. Ka Venemaal kahandavad nõrk majandus ja rekordmadal rubla Stockmanni tulemusi,“ kommenteeris Strockmanni nõukogu esimees Kaj-Gustaf Bergh, kes täidab kuni uue tegevjuhi ametisse astumiseni ka juhi kohustusi.
Berghi sõnul on Stockmann seisnud silmitsi mitme väljakutsega ning seetõttu on ettevõtte müük kahanenud rohkem kui turg. Näiteks kahanes septembris firma müük kõigis dividjonides ja see andis tugeva löögi kogu kvartali tulemustele. Seetõttu muutis juhtkond ka tänavust kasumiprognoosi.
„Et murda kahjumispiraali, kavandame suuri ümberkorraldusi oma Seppälä brändi peamistel turgudel ehk Soomes ja Eestis. Kavatseme selle brändiga tuleval aastal väljuda Läti, Leedu ja Vene turult,“ lisas Bergh.
Stockmann plaanib struktuurimuudatuste käigus koondada 380 töötajat.
Kolmandas kvartalis töötas kontsernis 14 344 töötajat, mis on 341 töötajat vähem kui aasta eest. Ettevõttel oli 130 kauplust Soomes, 36 Baltikumis ja 16 Venemaal.
Seotud lood
Soome kaubamajade kett Stockmann teatas täna tegevuskasumist, mis jäi oluliselt alla analüütikute ootustele, kuna nõrk tarbijakindlus Soomes ning Vene rubla kursi langus mõjusid müügile negatiivselt.
Stockmann teavitas täna investoreid I kvartali tulemustest, mis olid hullemad, kui analüütikud prognoosisid.
Stockmann loob kaubamajades uue ärimudeli. Administratsioon ja tugiteenused tsentraliseeritakse, järelevaatajate arvu vähendatakse ja keskendutakse tööle tipptundide ajal, vahendab Bloomberg.
Kehvade majandustulemuste tõttu plaanib Soome jaemüüja Stockmann restruktureerimise käigus kaotada Soomes 330 töökohta, umbes 3200 töötajat ootavad läbirääkimised töökärbete osas.
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.