Oktoobris läbi viidud TNS Emori uuringu järgi püsib Tunnustatud Eesti Maitse pääsukesemärgi tuntuse tase kõrgel 87% tasemel ja Tunnustatud Maitse ristikumärgi tuntus tarbijate seas on tõusnud 66%-ni (möödunud aastal 62%).
Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja (edaspidi EPKK) kvaliteedimärkide märkamise tase püsib juba viimased viis aastat üsna stabiilsena. Vähemalt ühte kahest märgist on märganud 88% Eestimaa elanikest. Märke märgatakse eelkõige toote pakendil (82%), aga ka reklaamides, kusjuures reklaamides märkide märkamine on tänavu kasvanud 38%-lt 40%-le.
Kasvanud on ka vastajate hulk, kes eelistavad kvaliteedimärgiga tooteid. Toitu ostes eelistab alati kvaliteedimärgiga tooteid 12% ja peaaegu alati 71% tarbijaist. Aastaga on vähenenud nende inimeste hulk, kes märgiga tooteid ei eelista 16%-lt 12%-le.
Usaldus EPKK kvaliteedimärkide vastu püsib kõrge – 87% vastajatest peab märke täiesti või pigem usaldusväärseks. Usaldus märkide suhtes on suurem kõrgema haridusega inimeste ja naiste hulgas.
Oktoobris korraldas TSN EMOR Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja tellimusel uuringu kvaliteedimärkide Tunnustatud Eesti Maitse ja Tunnustatud Maitse tarbijate teadlikkuse kohta. Uuringus osales 561 Eestimaa elanikku alates 15. eluaastast.
Põllumajandus-Kaubanduskoda hindab toidukaupade kvaliteeti 1998. aastast alates. Toite hindavad toitumisspetsialistidest eksperdid. Kõik hindamisele esitatud tooted läbivad nii laboratoorse kui ka sensoorse hindamise. Kvaliteeti ja päritolu hinnatakse 6 tootegrupis: liha- ja munatooted; piimatooted; pagari- ja teraviljatooted; aedviljakonservid, kastmed, mittealkohoolsed joogid, mesi; kalatooted; alkohoolsed joogid. Tänavu on tooteid hinnatud kaks korda, pääsukesemärgi kandmise õiguse sai kokku 71 toodet ja ristikumärgi kandmise õiguse 20 toodet. .
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Käesoleval aastal on Barbora tegemiste keskmeks heategevus ning aasta jooksul pööratakse tähelepanu erinevatele abivajajatele, kes kõik vajavad meie hoolt ja märkamist. Ettevõtte usub, et igaüks saab ümbritsevat maailma paremaks muuta ning seetõttu kaasab Barbora ka oma töötajaid erinevatesse vabatahtlikesse projektidesse. Heategevusaastat alustatakse projektiga "Anna Käppa", mis on suunatud varjupaigas viibivate koerte heaolu toetamiseks.