Stora Enso koostatud värske uuring Viewpoint näitab, et kaupmehed, kes kasutavad ära jätkusuutliku pakendamise võimalusi, suudavad kasvatada 2-4% käivet. Jätkusuutlikkuse põhimõtete järgimine muutub jaemüügisektoris aina tähtsamaks, sest Y-generatsioon ehk aastatel 1980-2000 sündinud noored muutuvad domineerivaks tarbijarühmaks.
Stora Enso poolt läbi viidud aruandest „Future of packaging for the Millennials” (“Tuleviku pakendilahendused Y-generatsioonile”) selgus, et Y-generatsiooni liikmed ostavad keskkonnasäästlikke tooteid suurema tõenäosusega kui vanema põlvkonna esindajad. 85% uue põlvkonna liikmetest peab pakkematerjali osaks brändikogemusest ning neli viiest peab pakendit ostuotsuse tegemisel oluliseks.
Ühtlasi selgus aruandest, et Y-generatsiooni liikmetest on 44% nõus maksma rohkem toodete eest, mille puhul on kasutatud keskkonnasäästlikku pakendamist. Üle poole, 59% vastajatest peavad pakendite jätkusuutlikkust oluliseks kogu ettevõtte väärtusahelas. Lisaks selgus, et vastajad hindavad kõige enam ning peavad loodussõbralikumaks kiupõhiseid pakkematerjale.
Stora Enso pakendamislahenduste osakonna Kesk-Euroopa riikide asepresidendi Tomasz Zebrowski hinnangul näitab aruanne, kuivõrd nõudlikumad ja teadlikumad on Y-generatsiooni tarbijad. “Uue põlvkonna tarbijad ootavad toodetelt jätkusuutlikkust kogu väärtusahelas, mis seab omad nõudmised ka pakenditööstusele. Üha enam hakatakse hindama taastuvatest ressurssidest valmistatud jätkusuutlikke pakendeid, ka näiteks kiudmaterjalide kasutamist. Need ootused pakuvad jaemüüjatele ja kaubamärgiomanikele uusi ja põnevaid võimalusi müügitulemuste ja marginaalide suurendamiseks,” lisas Zebrowski.
Aruanne näitab, et jätkusuutlikud pakendid võimaldavad kaupmeestel müügitulemusi ja marginaale parandada, kui kasutatakse ära nende täielikku potentsiaali. Taaskasutuse põhimõtteid järgides suudavad jaemüüjad ja kaubamärgiomanikud tõsta käivet 2–4% ja parandada tegevuskasumi marginaale 1,0–2,5%.
„Future of Packaging for the Millennials” (“Tuleviku pakendilahendused Y-generatsioonile”) on neljas väljaanne Stora Enso pakendilahenduste osakonna poolt avaldatud Viewpointi aruannete seeriast, mis analüüsivad pakendituru tulevikutrende. Viewpointi aruanded on välja töötatud rahvusvahelise konsultatsioonifirma A.T. Kearney poolt, mille tarbijaküsitluses osales 347 vastajat 28 riigist.
Stora Enso on ülemaailmne biomaterjalide, pakkelahenduste ning paberi- ja puidutoodete tööstusharu ümberkujundaja. Ettevõtte eesmärk on kujundada ümber vanu teguviise ja leida uusi, et pakkuda oma klientidele taastuvatel materjalidel põhinevaid uuenduslikke lahendusi. Stora Enso annab tööd ca 28 000 inimesele ja ettevõtte käive oli 2013. aastal ca 10,5 miljardit eurot.
Seotud lood
Dr. Paul Marsden tõi oma Passwordil peetud ettekandes välja seitse praktilist võimalust, mis aitavad brändidel kliendi ego poputada ehk kuidas tehnoloogia abil võita tarbija südant, mõistust ja rahakotti?
Nõudmised pakenditele nii klientidelt kui ka brändiomanikelt on kõrgemad kui eales varem. See sunnib kaupmehi üha enam pingutama moodsamate ja efektiivsete pakkelahenduste nimel. Hoogu kogub ka pakendite taaskasutamine.
Pakend on kliendile esmane kontakt tootega, seega pakend ei tohi olla nõrk, samuti peab pakend olema tarbija jaoks apetiitne ning visuaalselt ilus, et see tarbija tähelepanu köidaks.
Tarbijakäitumise Aastakonverentsi 2015 üks peaesineja Johan Mårtensson ütles, et pakend pole enam transpordivahend, vaid disainielement ja kodukaunistus.
Ärijuhtimissüsteemid (ERP, ettevõtte ressursside planeerimine) on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Muutuste peamine suund on see, et ettevõtete individuaalselt kohandatud süsteemid asendatakse üha enam pilvepõhiste ERP-lahendustega.