Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Kaubandustehnoloogia trendid New Yorgist
Nixor EE tegevjuht Imre Reinson külastas 11.01 - 14.01.2015 Ameerika Ühendriikides New Yorgis iga aastast jaekaubanduse konverents/expot "NRF Retail's Big Show 2015 - Big Picture", mis toimus juba 104. korda.
Jaekaubanduse konverents New Yorgis Foto: Imre Reinson, Nixor EE
Lego poes on pakendi sisu võimalik ekraanilt näha. Infokiosk tuvastab pakendi järgi komplekti ja kuvab ekraanil klotsidest kokkupandud 3D mudeli.
Skanneri pilditöötluse tarkvara tuvastab valeraha kahtluse. Uuematel skanneritel on peagi võimalik teha tarkvara uuendusi ja integratsiooni, et info kuvatakse ekraanile.
Siin taustal on ekraan, millelt on näha, et igapäevane messikülastaja saavutab tulemuseks 174% kiirema skaneerimie kui elukutseline kassiir. Terve pakend on kood ning kassiiril ei ole tarvis otsida EAN koodi ja see muudab toodete kassast läbilaskmise kiiremaks. Seda tehnoloogiat tutvustati Nixor Connects Baltic Tehnoloogiapäeval.
VIDEO: Datalogic Jade 360 skanner. Erinevates maades on tehtud mitmeid pilootlahendusi ning mitmete kassasüsteemide partneritega on sõlmitud koostöölepingud, et seda skannerit kasutusele võtta.
Display Data (ZBD) elektroonilised hinnasildid on Nixoril kasutusel 2008 aastast. Neile on igal aastal tehtud uuendusi ja täiendusi ning järgmine põlvkond on värviekraanidega.
Järjekorrasüsteem kaupluses, kus kassad on tihedalt "kokku pakitud” ja kliendid ootavad ühes pikas järjekorras. Ekraanilt on näha kassanumber, kuhu minema pead, lisainfoks ja paremaks orienteerumisks ka kassa värv.
Mini iseteeninduskassa Toshibalt. Tegelikult võib kasutada ükskõik millist mööblit, mis kaupluse sisedisaini kontseptsiooniga sobib, sest selle tarkvara ja vajaliku riistvara saab sinna kerge vaevaga paigaldada.
Messil oli veel palju väiksemaid ja suuremaid riistvara-tarkvara tootjaid/arendajaid. Tutvustati turvatehnoloogiaid, videoanalüütikat kaupluste hot-spot ja cold-sport analüüsiks, globaalse turu haldamiseks vajalikke logistika süsteeme ja palju muud.
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.
147 akadeemilist tundi, millest 16 akadeemilist tundi toimub klassiruumis ning 131 akadeemilist tundi toimub 2 kuu jooksul iseseisva- ja mentorõppena (sh iseseisev õpe 121 ak h ja 10 ak h) koolitajaga koos mentorõpe.