"Lilleäri on sentide mäng - konkurents on väga tihe - on hulk hulgimüüjad, jaemüüjad, supermarketid - kõik jahivad, kust saaks lille kas või sendi võrra odavamalt," kommenteeris lillemüügifirma Floreas omanik Rain Jaanson Eesti Ekspressile.
Vennad Raivo ja Rain Jaanson ajasid majandusbuumi ajal sõbralikult koos äri ning nende firma Floreas oli Eesti suuremaid ja edukamaid lillede hulgimüüjaid, mis vahendas kaupa aastas 4,5 miljoni euro eest ja kasumit tiksus igal aastal mitu miljonit.
Majanduslanguse saabudes jooksis must kass vendade vahelt läbi ja kumbki läks edasi oma firmaga - nooremale vennale Raivole jäi firma Floreana ja vanem vend Rain asutas uue ning konkureeriva firma Floreas, mis võttis noorema venna firmalt ära ligi 1,5 miljoni euro eest käivet.
Rain rääkis Ekspressile, kuidas ta kaks korda nädalal hommikul kell viis märgib Tallinnas arvuti taga Hollandi lillebörsil ära soovitud lilled ja kogused ning kui oksjonid kell seitse käima lähevad, üritab keskpäevaks kõik vajaliku ära osta. Lilleoksjonitel müüakse langeva hinnaga - kel kõige suurem "nälg", see ostab kõige kallimalt.
Lugege seda artiklit pikemalt edasi Eesti Ekspressist!
Seotud lood
Venemaa veterinaaramet Rosselkhoznadzor teatas, et kaalub tõsiselt lillede impordi keelustamist Hollandist, kuna lilledega tulevad kaasa Venemaa majandusele ohtlikud kahjurid.
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.