• 19.03.15, 09:49
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eestlased eelistavad pakiautomaate kullerpostile

TNS Emori uuringu kohaselt kasvas 2014. aastal eraisikute postipakiturg Eestis 32%. Pakkide kättesaamissageduselt tõusid pakiautomaadid kullerposti teenusest ehk pakkide kojukandest esmakordselt ette.
“Eraisikute postipakiturg jätkab hoogsalt kasvamist. Sarnaselt 2013. aasta kasvule 31%, jätkus sama trend ka 2014. aastal 32%-ga. Keskmine eestlane sai möödunud aastal postiga ligi üheksa pakki. Paari aastaga oleme selle näitajaga jõudnud põhjamaadega ühele tasemele,” näitlikustas Itella SmartPOSTi tegevjuht Risto Eelmaa postipakiturul valitsevaid trende.
2014. aastal tõusid pakiautomaadid esimest korda pakkide kättesaamissageduselt kullerpostist populaarsemaks. “2014. aasta oli pakimahtude osas pakiautomaatidele märgilise tähtsusega. Pakiautomaadid möödusid kasutatavuselt kullerpostist jäädavalt ning postkontorid muutuvad pakkide saatmisel ja vastuvõtmisel üha marginaalsemaks,” kinnitas Eelmaa.
Sama kiiresti kui kasvab eestlaste e-kaubanduse lembus, tuleb juurde ka uusi veebipoode. “Itella SmartPOSTi kaubanduskeskuste sisepindadel asuvaid siniseid pakiautomaate kasutab Eestis enam kui 2000 e-poodi. Turvaline, ilmastikukindel ja kiire pakiautomaaditeenus on aidanud kaasa e-kaubanduse hüppelisele kasvule,” tõdes Eelmaa.
Veebist tellitavate pakkide mahud küll pidevalt tõusevad, kuid paraku pole kohalikel e-kaupmeestel põhjust liialt rõõmustada. TNS Emori uuringutulemused kinnitavad, et mahud kasvavad ennekõike välismaalt tellitavate postipakkide arvelt.
Asjaolud, et klienditeenindus on emakeeles kättesaadav ning lisaks tellimisele on ka kaupade tagastamine lihtne ja kiire, peavad Eelmaa sõnul muutuma siseriiklike tellimiste iseenesest mõistetavateks eelisteks. “Kui tasuta transpordi ja kaubavaliku osas Aasia või Ameerika hiidudega rinda pista ei suudeta ja pole ka mõtet, siis klientide tagasiside põhjal hakkab ostu tegemisel üha kasvavat rolli mängima ka sama päeva tarne võimalus.” 
Itella SmartPOST OÜ on osa Posti Grupist, mis pakub kaupade- ja informatsioonivoogude korraldamise lahendusi. Grupp tegutseb kirjade, informatsiooni ja kaupade logistika valdkonnas Põhja- ja Kesk-Euroopas ning Venemaal.

Seotud lood

Uudised
  • 10.08.15, 11:28
Pakiautomaatide kasutamine hüppeliselt kasvanud
Pakiautomaatide edu on tihedalt seotud e-kaubanduse kasvuga. TNS Emori uuringu järgi kasvas 2014. aastal eraisikute postipakiturg Eestis 32%.
  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.24, 19:21
Kasutamata võimalus: kuidas muuta digiekraanide kulu tuluks?
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele