• 10.04.15, 09:41
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Telefonimüügi lepingud peavad olema kirjalikud

Tarbijakaitseamet pöörab tarbijate tähelepanu ja tuletab ettevõtjatele meelde, et telefoni teel sõlmitud leping on tarbija jaoks siduv alles siis, kui ta on oma tahet kauplejale kinnitanud kirjalikult.
Telefoni teel pakuvad ettevõtjad tarbijatele näiteks ajalehtede ja muu kirjanduse tellimist, toidulisandeid, keeleõppematerjale jmt.
Kui ettevõtja ja tarbija sõlmivad lepingu telefonitsi, on tarbija telefonikõne käigus võetud kohustustega seotud üksnes juhul, kui ettevõtja on telefonitsi edastatut kinnitanud püsival andmekandjal, näiteks e-posti või kirja teel.Tarbijal on sedasi võimalik rahulikult mõelda toote või teenuse vajalikkuse üle. Samuti saab tarbija seeläbi lepingu kohta olulise info pärast telefonivestlust ka andmekandjal, mis võimaldab tal temale suunatud teavet säilitada nii, et see on talle igal ajal kättesaadav ja muutmata kujul taasesitatav.Selliselt on tarbijal võimalik vajadusel sellele tulevikus vaidluse korral tugineda. Samuti on seesugune täiendav kinnituskiri vajalik, et tarbija teaks täpselt, milliste tingimuste ja omadustega asja või teenuse suhtes ta on telefoni teel nõustunud lepingu sõlmima. Kui tarbijale ei võimaldata kinnitada telefoni teel kokkulepitut kirjalikult, loetakse tarbijale saadetav kaup tellimata asjaks, mistõttu pole kauplejal õigus nõuda tarbijalt asja või teenuse eest tasu.Kõike eeltoodut reguleerib ja sätestab võlaõigusseaduse § 542.
Autor: Tuuli Seinberg, raamatupidaja.ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 30.01.25, 10:29
Barbora algatusega "Anna Käppa" saab toetada varjupaikade koeri
Käesoleval aastal on Barbora tegemiste keskmeks heategevus ning aasta jooksul pööratakse tähelepanu erinevatele abivajajatele, kes kõik vajavad meie hoolt ja märkamist. Ettevõtte usub, et igaüks saab ümbritsevat maailma paremaks muuta ning seetõttu kaasab Barbora ka oma töötajaid erinevatesse vabatahtlikesse projektidesse. Heategevusaastat alustatakse projektiga "Anna Käppa", mis on suunatud varjupaigas viibivate koerte heaolu toetamiseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele