Eesti Posti juhatuse liige Ansi Arumeel rääkis E-kaubanduse aastakonverentsil tarnelahenduse trendidest, mis mujal maailmas vaikselt kanda kinnitavad ning piiriülese kaubanduse mahust Eestis.
„Üheks kõige tuntumaks tarnelahenduse trendiks on droonidega kauba kohalevedu, mida katsetavad Amazon, DHL, DPD ja AliBaba,“ ütles Arumeel.
Teise põneva trendina kirjeldas ta seda, kuidas Volvo tuli välja tehnilise lahendusega, kus kuller saab paki jätta otse kliendi auto pagasiruumi. (vaata videot
SIIT). „Maist katsetavad seda sama lahendust ka Amazon, Audi ja DHL,“ rääkis ta.
Kuna Inglismaal ei ole päevasel ajal 55% inimestest kodus, siis seal kasutatakse väga aktiivselt ka võimalust, kus saab paki jätta naabri kätte. Arumeele sõnul küsitakse ka veel mõningates piirkondades, et millisesse turvalisse kohta võib paki jätta. Ühe näitena on klient lasknud paki jätta puuvirna otsa.
Arumeele sõnul kasutatakse näiteks Inglismaal ja Austraalis eramajade juures pakikaste ning Austria Post on kortermajade ette paigaldanud erinevate lahtritega pakikastid, mis on mugavad ja efektiivsed.
„Eestis võib click and collectiks lugeda postkontoreid või pakiautomaate, mis on ka siin kõige levinud transpordiviis,“ sõnas Arumeel. Omniva tellimusel läbiviidud uuringu kohaselt soovivad kliendid e-kaupluselt eelkõige usaldusväärset tarnelahendust, teisena peetakse oluliseks tarnehinda ning kolmandana toodi välja tarne kiirust ja mugavus.
„Eesti tarbijatest 54% eelistasid 2013. aasta seisuga pakiautomaati kauba kätte saamiseks, kuid ennustan, et 2018 aastaks tõuseb see 70%ni,“ ütles Arumeel. Lisades, et Eesti on pakiautomaadi riik, sest siin on 24 tuhat lahtrit, mis teeb 55 elaniku kohta ühe lahtri. „Sellega olema maailmas number 1.“
Arumeel rääkis, et kui nad uurisid, mis riigi e-kauplusest kliendid oste sooritavad. Selgus, et enam tehakse sisseoste Eesti, Euroopa ning Aasia e-poodidest.
Arumeele sõnul on trend see, et välismaa e-kauplustest ostmine kasvab igal aastal.
Statistika kohaselt oli möödunud aasta kogu Eesti jaetarbimine 5,22 miljardit eurot ning sellest müük posti ja interneti teel oli 93,4 miljonit eurot. „Möödunud aastal oli Eestisse 4,46 miljonit pakki, millest Omniva kaudu 3,6 miljonit. Nendest suur osa tuli Aasiast,“ ütles Arumeel.
Tema hinnangul on ühe paki väärtus 26 eurot, siis selle kaudu saab arvutada umbkaudselt välismaa e-kauplustest tehtud ostude mahu. 26x4,46 miljonit on ca 118 miljonit eurot. „2015. aastal võib see number olla 21% suurem ehk 143 miljonit eurot ning usun, et kasvab pigem pakkide väärtus kui pakkide hulk,“ rääkis ta.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!