Eesti ja Baltikumi üks suurimaid e-kaubandusettevõtteid Cherry tähistab oma viiendat tegutsemisaastat Eestis ning selle aja jooksul on kliendid tänu Cherry vautšeritele säästnud ostude pealt ligi 25 miljonit eurot ning veetnud Cherry e-poes kokku 3,6 miljonit tundi ehk 417 aastat.
Cherry asutaja ning Eesti ja Läti tegevjuhi Priit Tompi sõnul on ettevõtte areng viimase viie aasta jooksul olnud kiire ning lisaks õnnestumistele koduturul on suudetud edukalt kanda kinnitada ka Läti ja Leedu turul. “Kui Cherry alustas, siis oli vautšerite kontseptsioon sellisel kujul eestlastele veel võõras ning harjumine võttis pisut aega, kuid tänaseks on Cherry.ee veebipoest ostu sooritanud juba iga kuues eestlane ehk tervelt 15% Eesti elanikkonnast. Kokku kasutas Cherry.ee e-poodi möödunud aastal ligi 40 000 klienti, kes sooritasid kokku oste 7,3 miljoni euro väärtuses. On hea meel tõdeda, et seesugune ärimudel on Eestis väga hästi vastu võetud,” ütles Tomp.
Tompi sõnul moodustavad umbes 65% Cherry klientidest naised vanuses 24 - 44. Kõige aktiivsemad e-poodlejad on kõrghariduse ja keskmisest kõrgema sissetulekuga inimesed, kes töötavad täiskohaga ja kel kasvab peres üks või kaks last.
Veebist ostmine on Tompi sõnul saanud nii mujal maailmas kui ka Eestis tavapärase elu osaks, kuna e-poed pakuvad tihti paremaid hindu ning valikut, mis tähendab, et e-poed peavad olema valmis vastu võtma ning teenindama oma tehnoloogilisel platvormil sama palju või rohkem kliente, kui suured kaubamajad. “Cherry veebipoes sooritatakse iga 3 minuti jooksul umbes 2 ostu ning lehe külastatavus on võrreldav Viru Keskusega, mis on Eesti üks enim külastatud ostukeskusi tuhandetesse ruutmeetritesse ulatuva kaubanduspinnaga,” lisas Tomp. Kokku külastab Cherry Media grupi viite kodulehte kolmes Baltikumi riigis ca 1 miljon inimest kuus.
Cherry Media OÜ on 2009.a. sügisel asutatud e-kaubandusettevõte, mille asutajateringi kuuluvad Allan Martinson, Andres Susi ja Priit Tomp. Cherry Media grupp opereerib e-kaubanduskeskkondi Cherry.ee Eestis, Cherry.lv ja CityLife.lv Lätis ning Beta.lt ja Grupinis.lt Leedus. Cherry Media grupp tegutseb üheksas Baltikumi linnas ning on tööandjaks rohkem kui 150-le inimesele.
Seotud lood
Tarbijakaitseamet annab teada, et vautšeriportaali cherry.ee vahendusel reise müünud Saksamaa reisikorraldaja Wow Travel GmbH reisid ei toimu ning ettevõtja on teavitanud, et ei kavatse oma kohustusi tarbijate ees täita. Amet plaanib korraldada tarbijate õiguste kaitsmise kohtus.
Läinud nädalal lõpetas sooduskupongide vahendaja Cherry Media tegevuse Eestis, Lätis ja Leedus. Läti ettevõtja Normunds Bergs, kes oli algusaegadel Läti Cherry osanik, loetles Läti rahvusringhäälingule üles vead, mis võisid tema hinnangul ettevõttele saatuslikuks saada.
Cherry kasvas 2012 aastal kaks korda ning probleemid said lahendatud Hiina meetodiga. Ettevõtte asutaja Priit Tombi sõnul lõhkus see ära kõikvõimalikud protsessid ning kaks järgnevat aastat tegid nad köögipoolt korda, et saaks edasi kasvada.
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.