Tarbijakaitseamet annab teada, et vautšeriportaali cherry.ee vahendusel reise müünud Saksamaa reisikorraldaja Wow Travel GmbH reisid ei toimu ning ettevõtja on teavitanud, et ei kavatse oma kohustusi tarbijate ees täita. Amet plaanib korraldada tarbijate õiguste kaitsmise kohtus.
- Puhkus Horvaatias Foto: EPA
Cherry Media OÜ-le kuulunud vautšerikeskkonna cherry.ee kaudu vahendati muuhulgas Saksamaa reisikorraldaja WOW Travel GmbH/Tom Travel GmbH koostatud pakettreise. Tarbijakaitseamet on tuvastanud, et reisiettevõtja ei ole 5. juunil toimuma pidanud Horvaatia reisile ühelgi ajahetkel teinud ühtegi broneeringut Nordic Aviation Group/Adria Airways lendudele, mis pidid olema pakettreisi osaks, ega majutusasutuses Sagitta Holiday Village, mis pidi pakettreisilepingu järgi osutama majutusteenust pakettreisi osana. Lisaks on amet tuvastanud, et ka sama ettevõtja pakutud 12.-19. juuni ning 19.-26. juuni Horvaatia pakettreiside osas ei ole tehtud reisijatele mitte ühtegi broneeringut. Broneeringud puuduvad ka sügisel toimuma pidanud reisidele.
Wow Travel GmbH on eile ameti järelepärimisele saadetud vastuses keeldunud nii reiside korraldamisest kui ka reistasude tagastamisest tarbijatele.
Tarbijakaitseameti hinnangul on WOW Travel GmbH rikkunud nii pakettreisilepingust tulenevaid kohustusi tarbijate ees kui kasutanud ebaausaid kauplemisvõtteid, esitades ebaõiget teavet teenuse olemasolu kohta. Arvestades, et pakettreiside osadena oli plaanis kasutada liinilende, ei ole lendude täituvuse tõttu mõeldav, et broneeringud tehakse viimasel minutil. Seetõttu on alust arvata, et ettevõtjal ei olnud algusest peale plaanis vastavaid pakettreisi teostada, st tarbijatele on antud valeteavet teenuse olemasolu kohta.
Tarbijakaitseamet peab tarbijate majanduslike huvide seisukohalt kõige otstarbekamaks reisijate ühise tsiviilkohtumenetluse algatamist Saksamaa reisikorraldaja Wow Travel GmbH suhtes reisitasude hüvitamiseks. Tarbijakaitseamet otsib praegu selleks parimat võimalikku lahendust. Olemasoleva teabega on kurssi viidud kõik cherry.ee kaudu WOW Travelist reisi ostnud tarbijad ning märku on antud edasistest võimalikest tegevustest.
Cherry vahendusel on edastatud soovitused edasiseks tegevuseks neile reisijatele, kes ostsid reisi järelmaksuga või selle eest tasunud krediitkaardiga.
Seotud lood
Uljalt tegevust laiendanud Cherry on raskustes ning tahab teha suuri muudatusi ja kaasata lisaraha, et uuesti lendu tõusta, kirjutab Ärileht.
Eesti ja Baltikumi üks suurimaid e-kaubandusettevõtteid Cherry tähistab oma viiendat tegutsemisaastat Eestis ning selle aja jooksul on kliendid tänu Cherry vautšeritele säästnud ostude pealt ligi 25 miljonit eurot ning veetnud Cherry e-poes kokku 3,6 miljonit tundi ehk 417 aastat.
Cherry otsustas, et nad sulgevad Rotermanni kaupade väljastuspunkti ning alates 22.06 teenindavad Cherry klientide pakkide väljastamise osas Omniva pakiautomaadid ja kuller ning peagi ka postkontorid.
Cherry kasvas 2012 aastal kaks korda ning probleemid said lahendatud Hiina meetodiga. Ettevõtte asutaja Priit Tombi sõnul lõhkus see ära kõikvõimalikud protsessid ning kaks järgnevat aastat tegid nad köögipoolt korda, et saaks edasi kasvada.
Ärijuhtimissüsteemid (ERP, ettevõtte ressursside planeerimine) on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Muutuste peamine suund on see, et ettevõtete individuaalselt kohandatud süsteemid asendatakse üha enam pilvepõhiste ERP-lahendustega.