E-kaubanduse tähtsuse pidev kasv Euroopa majanduses
Kuigi e-kaubandus kasvab Euroopas jõudsalt, on Euroopa üldine majandus alles taastumas. Seda tõendab ka tõsiasi, et Euroopa SKP tõusis vaid 1,6%, jõudes 17,3 triljonini. Euroopa Liidu 28 liikmesriigi kasvumäär oli 1,4%-ga veelgi madalam.
E-kaubanduse osakaal Euroopa SKP-s kasvab üha enam. Kui 2009. aastal oli eSKP 1,27%, siis 2014. aastal see peaaegu kahekordistus ja oli 2,45%. Eeldatavasti kasvab e-kaubanduse osakaal järgmistel aastatel veelgi ja ilmselt tõuseb Euroopa eSKP 2020. aastaks umbes 6%-ni.
Teised e-kaubanduse osakaalu suurenemise näitajad Euroopa majanduses on B2C kodulehtede arv ja 2014. aastal saadetud pakkide kogus. Võrreldes eelneva aastaga kasvasid mõlemad näitajad märkimisväärselt. Kui 2013. aastal oli kodulehti umbes 650 000 ja Euroopa piires saadeti 3,7 miljardit pakki, siis meie hinnangul oli 2014. aastal umbes 715 000 B2C kodulehte ja pakke saadeti 4,0 miljardit.
Otseselt ja kaudselt loodud töökohtade arv Euroopa B2C e-kaubanduses on hinnanguliselt peaaegu 2,5 miljonit. See arv kahtlemata suureneb, arvestades Interneti tähtsuse tõusu Euroopa ühiskonnas ja (B2C) e-kaubanduse prognoositud kasvu.
Ühendkuningriik jääb suurimaks B2C e-kaubanduse turuks
Nagu ka 2013. aastal, oli Ühendkuningriik 2014. aastal Euroopa tähtsaim B2C e-kaubanduse turg. B2C e-kaubanduse käive kasvas 14,7% ja jõudis 127,1 miljardi euroni. Selle kasvuga suurendas Ühendkuningriik oma edu lähimate konkurentide Saksamaa (+12,3%, 71,2 miljardit eurot) ja Prantsusmaa (+11,2%, 56,8 miljardit eurot) ees.
Pole üllatav, et Lääne-Euroopa – regioon, mis hõlmab selles aruandes nii Ühendkuningriiki kui ka Prantsusmaad – on ülekaalukalt e-kaubanduse müügi suurim regioon. Lääne-Euroopa B2C e-kaubanduse müük ulatus eelmisel aastal 208,1 miljardi euroni, moodustades peaaegu poole tervest Euroopa B2C käibest. Kesk-Euroopas paiknev Saksamaa oli 106,5 miljardi eurose käibe ja pisut rohkem kui 25% turuosaga suuruselt teine B2C e-kaubanduse piirkond.