• 28.07.15, 14:09
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

10 e-kaubandust takistavat tegurit

Viimased viis aastat on e-kaubandus näidanud järjekindlat tõusu: jaemüük posti või interneti teel suurenes tänavu mais mullusega võrreldes koguni 57 protsenti. Peamiseks takistuseks on aga see, et kliendid pole nõus ostma toodet, mida ei saa eelnevalt näha ega proovida.
10 e-kaubandust takistavat tegurit
Eesti E-kaubanduse Liidu juhatuse esimees Signe Kõiv ütles, et kuigi peamiseks puuduseks võrreldes tavapoega peavad uuringule vastajad proovimisvõimaluse puudumist, on füüsiliste toodete osas menukaimaks kaubagrupiks just rõivad ja jalanõud. „Seega ollakse nõus kompromisse tegema, kui müüja on usaldusväärne, ostuprotsess mugav ja tagastamine-vahetamine lihtne ning võimalusel lisakuludeta,“ märkis ta.
Statistikaameti andmetel moodustas mais 2015 müük posti või interneti teel jaekaubandusest 2,6 protsenti. Kõiv selgitas, et number sisaldab vaid ettevõtteid, kelle põhitegevusala (51%) on müük posti või interneti teel. Tema hinnangul sama andmete kogumise metoodikaga jätkates järgneva dekaadi jooksul hüppelist kasvu ei teki, kuigi reaalselt võib e-kaubandusega tegelevate ettevõtete arv oluliselt kasvada. Näiteks tegeleb Swedbanki uuringu kohaselt praegu e-kaubandusega 40 protsenti jaemüüjatest, kuid ettevõtjate plaani järgi peaks see protsent 2016. aastaks tõusma 65-ni.
„Arvestades, et viimased kümme aastat on jaekauba müük posti või interneti teel väikeste kõikumistega püsinud kahe protsendi piires, võiksime täpsema statistika kaasabil järgmise kümne aastaga kinni püüda Ühendkuningriigi praeguse taseme, mis on ligi 15 protsenti jaekaubandusest,“ avaldas Kõiv lootust.
Internetist ostmise peamised puudused võrreldes tavapoega:
Toodet ei saa näha/proovida 84%Pikk tarneaeg 41%Kauba tagastamine on tülikas 38%Kõrged kohaletoimetamise kulud 36%Lihtne on petta saada 36%Turvalisuse risk andmete jagamisel 20%E-pood ei ole usaldusväärne 17%Puudub personaalne klienditeenindus 9%Väiksed allahindlused 3%Kaubavalik on väike 2%
Allikas: Eesti E-kaubanduse Liidu tarbijauuring 2015

Seotud lood

Uudised
  • 08.07.15, 10:42
Müük posti või interneti teel kasvas aastaga 57%
Statistikaameti andmetel suurenes 2015. aasta mais jaemüük posti või interneti teel aasta varasemaga võrreldes 57%, mis näitab ilmekalt eestlaste e-kaubanduse lembust! Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2015. aasta mais eelmise aasta maiga võrreldes püsivhindades 8%, teatab Statistikaamet. Kui aprillis kasvas jaemüük aastases võrdluses 6%, siis mais jaemüügi kasv veidi kiirenes. Enim suurenes jaemüük posti või interneti teel, kus müük kasvas aastaga 57%. Müük posti või interneti teel moodustab jaekaubandusest 2,6%.2015. aasta mais oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 452,9 miljonit eurot, seega jäi mais kauplustesse 345 eurot elaniku kohta. Mais suurenes jaemüük enamikul tegevusaladel, vaid tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes oli jaemüük protsendi võrra väiksem kui eelmise aasta mais. Keskmisest enam suurenes jaemüük ka muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, fotokaupade, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjade, lillede, istikute jm (kasv 43%) ning kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük) (kasv 28%).Aprilliga võrreldes suurenes mais jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 7%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli kasv 1%. 2015. aasta viie kuuga (jaanuar–mai) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades 8%.Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli mais 525,4 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis 86%. 2014. aasta maiga võrreldes suurenes müügitulu püsivhindades 5%, eelmise kuuga võrreldes 7%.  
Uudised
  • 02.06.15, 17:43
Eesti tarbija eelistab kodumaiseid e-poode
Eesti E-Kaubanduse Liidu läbiviidud tarbijauuringu kohaselt kasutavad Eesti tarbijad hoogsalt e-kaubandust ja 56% vastajatest on ostnud tooteid või teenuseid enam just kodumaistest e-poodidest. 
Uudised
  • 22.06.15, 10:00
Euroopa e-kaubanduse oli eelmisel aastal edukas!
Euroopa B2C (ettevõtja ja tarbija vaheline) e-kaubandus oli 2014. aastal edukas. Kuigi e-kaubanduse käibe kasvumäär vähenes mõnevõrra, väljendus see siiski kahekohalistes arvudes.
  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.24, 19:21
Kasutamata võimalus: kuidas muuta digiekraanide kulu tuluks?
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele