Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes tänavu mais eelmise aasta sama perioodiga võrreldes püsivhindades 8%. Kui aprillis kasvas jaemüük aastases võrdluses 6%, siis mais jaemüügi kasv veidi kiirenes.
- Ostlemine Foto: Julia-Maria Linna
2015. aasta mais oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 452,9 miljonit eurot, seega jäi mais kauplustesse 345 eurot elaniku kohta, teatas statistikaamet.
Tööstuskaupade kaupluste jaemüügi kasv, mis aprillis aeglustus, kiirenes mais taas ning müük kasvas eelmise aasta maiga võrreldes 18%. Tööstuskaupade kaupluste jaemüügi kasvu kiirenemisele avaldas osaliselt mõju eelmise aasta mai väga madal võrdlusbaas.
Mais suurenes jaemüük enamikul tegevusaladel, vaid tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes oli jaemüük protsendi võrra väiksem kui eelmise aasta mais. Enim suurenes jaemüük posti või interneti teel, kus müük kasvas aastaga 57%.
Keskmisest enam suurenes jaemüük veel ka muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, fotokaupade, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjade, lillede, istikute jm (kasv 43%) ning kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük) (kasv 28%).
Toidukaupade kaupluste jaemüük on viimased kaks kuud näidanud stabiilselt kasvu. Sarnaselt aprillile suurenes ka mais nende kaupluste jaemüük eelmise aasta sama kuuga võrreldes 1%.
Mootorikütuse jaemüük suurenes 2014. aasta maiga võrreldes püsivhindades 4%.
Aprilliga võrreldes suurenes mais jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 7%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli kasv 1%. 2015. aasta viie kuuga (jaanuar–mai) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades 8%.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli mais 525,4 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis 86%. 2014. aasta maiga võrreldes suurenes müügitulu püsivhindades 5%, eelmise kuuga võrreldes 7%.
Seotud lood
Leedu rõivamüüja Apranga juunikuu jaekäive kasvas mullu sama perioodiga võrreldes 8%, 15,8 miljonile eurole.
Sporditarvete tootja Nike teatas oma neljanda kvartali majandustulemused, mis üllatasid analüütikuid, kirjutab Business Insider.
Rootsi kiirmoe rõivatootja Hennes & Mauritz suurendas teises kvartalis Eestis opereeritavas kuues poes aastaga tulu ligi poole võrra.
Statistikaameti andmetel suurenes 2015. aasta mais jaemüük posti või interneti teel aasta varasemaga võrreldes 57%, mis näitab ilmekalt eestlaste e-kaubanduse lembust!
Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2015. aasta mais eelmise aasta maiga võrreldes püsivhindades 8%, teatab Statistikaamet. Kui aprillis kasvas jaemüük aastases võrdluses 6%, siis mais jaemüügi kasv veidi kiirenes. Enim suurenes jaemüük posti või interneti teel, kus müük kasvas aastaga 57%. Müük posti või interneti teel moodustab jaekaubandusest 2,6%.2015. aasta mais oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 452,9 miljonit eurot, seega jäi mais kauplustesse 345 eurot elaniku kohta. Mais suurenes jaemüük enamikul tegevusaladel, vaid tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes oli jaemüük protsendi võrra väiksem kui eelmise aasta mais. Keskmisest enam suurenes jaemüük ka muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, fotokaupade, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjade, lillede, istikute jm (kasv 43%) ning kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük) (kasv 28%).Aprilliga võrreldes suurenes mais jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 7%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli kasv 1%. 2015. aasta viie kuuga (jaanuar–mai) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades 8%.Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli mais 525,4 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis 86%. 2014. aasta maiga võrreldes suurenes müügitulu püsivhindades 5%, eelmise kuuga võrreldes 7%.