• 18.09.15, 11:40
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Odavkett Lidl sektori parimaks palgamaksjaks

Suurbritannias jõudsalt laienev Saksa odavkett Lidl tõstab 1. oktoobrist esimese supermarketina kõigi oma töötajate palga tasemele, mis võimaldab vähemalt minimaalse toimetuleku.
Odavkett Lidl
  • Odavkett Lidl Foto: EPA
See tagab igale töötajale üle riigi tunnipalgaks vähemalt 8,20 naela ehk 11,2 eurot, Londonis aga veelgi rohkem – 9,35 naela (12,7 eurot) tunnist, kirjutab ajaleht Telegraph. See tähendab aastapalga tõusu keskmiselt 1200 naela (1639 euro) võrra ning puudutab Lidli 17 000 töötajast 9000.
Suurbritannia valitsus plaanib tuleva aasta aprillist praeguse miinimum tunnipalga (6,5 naela) asendada n-ö äraelamist võimaldava palgaga (living wage), mis algaks 7,20 naela tasemelt ja kerkiks 2020. aastaks 9 naelale tunnist.
Lidl lähtub aga arvutustest, mille on teinud Living Wage Foundation. Novembris avaldab see organisatsioon oma uue arvutuse palgatasemest, mis võimaldab minimaalse äraelamise. Lidl on lubanud, et kui number on kõrgem, siis tõstetakse ka Lidli töötajate palka.
Lidli tegevjuht Ronny Gottschlich ütles, et palgatõusuga tahetakse rõhutada iga töötaja panuse tähtsust ühises meeskonnas.
Praegune palgatõusu plaan läheb Lidlile maksma 9 miljonit naela (12,2 mln eurot) aastas, kuid tänu headele majandustulemustele ei ole see probleem. Mullu ületas Lidli käive Suurbritannias 4 miljardit naela. Firma tahab riigis kaks korda suuremaks kasvada ja kasvatada oma kaupluste arvu 1200-1500-le.

Seotud lood

Uudised
  • 17.03.17, 09:56
Saksa odavpood Lidl hiilib Eesti turule
Saksa kontsern Lidl tahab peagi Eestis juured alla ajada, paigas on Äripäeva teada nii poodide arv, oodatav turuosa kui ka juhid.
  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.24, 19:21
Kasutamata võimalus: kuidas muuta digiekraanide kulu tuluks?
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele